IOC: هیچ شواهدی مبنی بر فساد در انتخاب میزبان‌های المپیک وجود ندارد

کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد هیچ شواهدی مبنی بر اینکه در انتخاب میزبان‌های المپیک ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ فساد صورت گرفته است، وجود ندارد.   به گزارش مازند اسپرت و به نقل از Inside the games، محققان فرانسوی در حال بررسی این مسئله هستند. با این حال هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد رشوه‌ای در […]

کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد هیچ شواهدی مبنی بر اینکه در انتخاب میزبان‌های المپیک ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ فساد صورت گرفته است، وجود ندارد.

 

به گزارش مازند اسپرت و به نقل از Inside the games، محققان فرانسوی در حال بررسی این مسئله هستند. با این حال هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد رشوه‌ای در این زمینه داده شده و فسادی صورت گرفته است. محققان فرانسوی در حال بررسی نقش لامین دیاک در دادن میزبانی به ژاپن هستند.

 

گفته شده است دیاک از سوی ژاپنی‌ها پول دریافت کرده تا به توکیو ۲۰۲۰ رای دهد. ضمنا گفته می‌شود ترکیه نتوانسته است رای دیاک را به دست بیاورد زیرا برای برگزاری بازی‌های لیگ الماس، هزینه نکرده است.

 

توکیو ۲۰۲۰ این اتهامات را رد کرده است. IOC در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در رابطه نزدیک با ماموران فرانسوی هستیم. مسئولان کمیته اخلاق IOC درخواست کردند که کاملا در جریان نتایج مشکلاتی که مربوط به IOC هستند، قرار بگیرند.

 

مارک آدامز، سخنگوی ریاست IOC در این باره گفت: هنوز هیچ شواهدی وجود ندارد. در حال حاضر هیچ مسئله‌ای مشخص نشده که ما برای آن اقدام کنیم.