سمینار مدیران روابط عمومی ادارات کل ورزش و جوانان کشور به میزبانی مشهد مقدس آغاز شد + عکس

سمینار مدیران روابط عمومی ادارت کل ورزش و جوانان سراسر کشور به میزبانی مشهد مقدس با حضور مدیران روابط عمومی استان ها آغاز شد به گزارش مازنداسپرت، سمینار روابط عمومی ادارات کل ورزش و جوانان به میزبانی مشهد مقدس با حضور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل هماهنگی امور استان‌های […]

سمینار مدیران روابط عمومی ادارت کل ورزش و جوانان سراسر کشور به میزبانی مشهد مقدس با حضور مدیران روابط عمومی استان ها آغاز شد

به گزارش مازنداسپرت، سمینار روابط عمومی ادارات کل ورزش و جوانان به میزبانی مشهد مقدس با حضور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی و مدیران روابط عمومی ادارت کل ورزش و جوانان سراسر کشور آغاز شد.

محمد لطیفی مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان مازندران نیز در این سمینار دو روزه در مشهد مقدس حضور دارند.

این سمینار فردا با حضور معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان پس از برگزاری کارگاه‌های آموزشی پایان خواهد یافت.

در حاشیه این سمینار حاضرین در سمینار به حرم مطهر رضوی مشرف خواهند شد.

 

رحمانی: نقش روابط عمومی در کسب موفقیت سازمانی غیر قابل انکار است

 

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: مدیران کل استانی باید جایگاه حقیقی روابط عمومی را درک کنند و برای نقش آن اهمیت قایل شوند

به گزارش مازنداسپرت، ایرج رحمانی پیش از ظهر امروز در سمینار مدیران روابط عمومی ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور که در مشهد مقدس در حال برگزاری است، اظهار کرد: خبرنگاران همواره در معرض تهدید هستند، خبرنگاران چشم بیدار جامعه هستند اما نباید این قشر از جامعه از جایگاه خودش سوء استقاده کند البته خبرنگاران ما واقعاً رسالت خود را حفظ کرده‌اند.

وی افزود: اگر مدیرکل می‌خواهد ارتباطی قوی با کارمندان و ادارات دیگر داشته باشد باید روابط عمومی قوی داشته باشد. متاسفانه در برخی ادارات روابط عمومی پستی تشریفاتی است که فقط به برخی افراد داده شود و یا وظیفه این بخش را تنها پارچه نویسی و فضا سازی می‌دانند.

رحمانی خاطرنشان کرد: در سیستم مدیریتی ما در اطلاع رسانی مشکل داریم باید مدیران روابط عمومی به اطلاع رسانی دقیق اخبار و فعالیت‌ها تلاش کنند، نباید سایت‌های روابط عمومی استانی فقط اخبار مدیرکل را پوشش دهند بلکه باید با خلاقیت و نو آوری برای مخاطبان جذابیت ایجاد کنند.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: شرایط امروزی فرق کرده و عصر تکنولوژی و ارتباط است. دیگر وظایف روابط عمومی با ۳۰ سال یا ۲۰ سال پیش فرق کرده امروز روابط عمومی باید در کنار افکار سنجی در فضای فیزیکی و حقیقی جامعه، فضای مجازی را هم مدیریت کند.

وی با اشاره به این که باید از ظرفیت جوانان و سمن‌ها استفاده شود، ادامه داد: مدیرکل به مدیری متفکر در روابط عمومی برای موفقیت نیاز دارد. مدیر روابط عمومی در کنار مدیرکل باید بر تمامی معاونت‌ها نظارت کند و به تمامی مسائل توجه کند، سایت‌های روابط عمومی استان‌ها باید اخبار معاونت‌ها و شهرستان‌های مختلف را به صورت مرتب کار کند.

رحمانی خبر داد: در چارت جدید اداری با حذف چند پست سازمانی امکان ایجاد اداره روابط عمومی در ادارات کل استانی وجود خواهد داشت که این در راستای چابک سازی و بهره وری از نیروی انسانی است، مدیران روابط عمومی باید در جلسات پیشنهادات کاربردی خود را ارائه دهند تا جایگاه خود را در بین معاونین مشخص کنند مدیر روابط عمومی اگر نقشی بیش تر از معاون نداشته باشند قطعا سهمشان در موفقیت‌ها کمتر از معاونان نیست.

مدیرکل هماهنگی اموراستان‌های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه باید به سهم روابط عمومی در بودجه فرهنگی توجه شود، تاکید کرد: باید ارتباط با روابط عمومی با شهرستان‌های استان و هیات‌ها برقرار شود در تمامی شهرستان‌ها باید رابط روابط عمومی مشخص شود همچنین هیات‌های ورزشی باید مسئول روابط عمومی داشته باشند و یا یکی از مسئولین هیئت وظیفه اطلاع رسانی و انتقال اخبار به روابط عمومی را دنبال کنند.

 

ناظمی: افزایش نقدپذیری راه برقراری ارتباط مستقیم با جامعه است

به گزارش مازنداسپرت، سال آینده آخرین سال فعالیت دولت یازدهم است در این سال باید خدمات دولت یازدهم بدون کم و کاستی به مردم کشور اطلاع رسانی و ارتباط دولت و ملت به درستی دیده شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ مازیار ناظمی امروز در آغاز سمینار مدیران روابط عمومی ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور که به میزبانی مشهد مقدس در حال برگزاری است، ضمن تقدیر از مدیرکل ورزش و جوانان این استان، اظهار داشت: حضور مدیر روابط عمومی قوی در کنار مدیر کل، علمکرد یک اداره را رقم خواهد زد و مدیر روابط عمومی باید مانند یک مشاور در کنار مدیران مسائل را حل کند.

 وی سال آینده را آخرین سال فعالیت دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: در این سال باید خدمات دولت یازدهم بدون کم و کاستی به مردم کشور اطلاع رسانی و ارتباط دولت و ملت به درستی دیده شود.

 رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه سال ۹۵ سال بیان دستاورد‌های دولت خواهد بود، خاطرنشان کرد: بخش روابط بین الملل در وزارت ورزش و جوانان راه اندازی شد که زیر نظر ۳ معاونت فعالیت می کندو ادارات کل استانی هم می‌توانند برای راه اندازی این بخش اقدام کنند.

 ناظمی با بیان اینکه اطلاع رسانی باید با سرعت و دقت از سوی روابط عمومی صورت پذیرد، عنوان کرد: روابط عمومی باید برنامه‌های خود را طبق تقویم سالیانه اداره کل تنظیم و برنامه‌ها را به موقع اطلاع رسانی کند، در برخی موارد سناریو تبلیغاتی مشخصی وجود ندارد، آگاهی کامل باید در زمینه برگزاری تمامی برنامه‌ها وجود داشته باشد.وی ادامه داد: باید برای برنامه‌ها شعار و رویکرد انتخاب شود تا بتوان بر اساس آن تبلیغات را انجام داد. روابط عمومی فعال باید به افکار سنجی هم توجه داشته باشد و نظارت بخش‌های مختلف را به جامعه و یا مدیران اطلاع رسانی کند.

وی  تاکید کرد: باید نقد پذیری خود را بالا ببریم تا بتوانیم مستقیم با جامعه ارتباط برقرار کنیم؛ مدیران روابط عمومی باید در کنار مدیرکل اتاق فکری تشکیل دهند تا بتوانند به سمت اهداف و وعده‌های مشخص شده گام بردارند.

سرپرست امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان، خاطرنشان کرد: نوآوری و خلاقیت باید اولویت روابط عمومی باشد، زمانبندی و ارتباط با معاونان و روسای ستادی برای برگزاری برنامه‌های مختلف یکی از عوامل مهم و وظایف روابط عمومی است، همچنین باید روابط خوبی با رسانه‌ها وجود داشته باشد.