چانگ کره ای نامزد ریاست فیفا می شود

چانگ مونگ جون نایب رییس سابق فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) قصد دارد ماه آینده در سفر به اروپا، رسما نامزدی خود را برای ریاست (فیفا) اعلام کند. به گزارش مازند اسپرت: به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فیفا تاریخ ۲۶ فوریه را به عنوان تاریخ انتخابات و تعیین جانشین سپ بلاتر معین کرده است. چانگ گفت: […]

چانگ مونگ جون نایب رییس سابق فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) قصد دارد ماه آینده در سفر به اروپا، رسما نامزدی خود را برای ریاست (فیفا) اعلام کند.

به گزارش مازند اسپرت: به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فیفا تاریخ ۲۶ فوریه را به عنوان تاریخ انتخابات و تعیین جانشین سپ بلاتر معین کرده است.

چانگ گفت: یک رهبر غیراروپایی به دمیدن نسیم تازه ای به درون فیفا کمک می کند.

این بازرگان و سیاستمدار کره جنوبی گفت که معتقد است فیفا از سال ۲۰۱۱ که کرسی نایب رییسی این نهاد را از دست داد، فاسدتر شده است.

چانگ افزود: کار آسانی نیست. اما فکر می کنم ارزش آن را دارد و اگر به حد کافی تلاش کنم نتایج خوبی می گیرم.

وی گفت: من قصد دارم اواسط ماه اوت، و در صورت امکان در اروپا ، در مرکز فوتبال جهان، نامزدی خود را رسما اعلام کنم.

چانگ نقش کلیدی در کسب میزبانی مشترک جام جهانی ۲۰۰۲ توسط کره جنوبی و ژاپن داشت. او مدت ۱۷ سال نایب رییس فیفا بود و تا قبل از از دست دادن کرسی خود در سال ۲۰۱۱ ، گزینه جایگزینی بلاتر محسوب می شد.

وارث میلیاردر شرکت هیوندای ، نامزد ریاست جمهوری کره جنوبی و قانونگذار نیز بوده است.

میشل پلاتینی رییس اتحادیه فوتبال اروپا، زیکو اسطوره فوتبال برزیل، موسی بیلیتی رییس فدراسیون لیبریا جزو رقبای احتمالی ریاست فیفا هستند.

منبع:ايرنا