آمار جالب در لیگ برتر فوتبال کشور /از هر ۷ گل یکی را مازنی ها نواخته اند!

۱۷ هفته گذشته و بازی ها تعطیل شده تا پس از بازگشت تیم ملی امید، بازی های پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور از سر گرفته شود. به گزارش مازند اسپرت؛ مازندران دهمین فصل متوالی است که تیمی در لیگ برتر ندارد و بازیکنان طراز اولش در تیم های مختلف قرار گرفتند تا لااقل کمتر […]

۱۷14100222 هفته گذشته و بازی ها تعطیل شده تا پس از بازگشت تیم ملی امید، بازی های پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور از سر گرفته شود.

به گزارش مازند اسپرت؛ مازندران دهمین فصل متوالی است که تیمی در لیگ برتر ندارد و بازیکنان طراز اولش در تیم های مختلف قرار گرفتند تا لااقل کمتر دل و جان دوستداران فوتبال در این خطه پر استعداد آزار ببیند.
در شروع لیگ برتر تعداد مازنی ها ۴۵ بازیکن بود که از این جمع میرهانی هاشمی از تراکتور سازی جدا شد و به خونه به خونه بابل پیوست اما دیگر ستاره ها در ۱۵ تیم پخش شده اند. تنها تیم لیگ برتری که از بازیکن مازنی استفاده نمی کند، تیم فولاد خوزستان است و باقی تیم ها حداقل یک بازیکن از این استان دارد.
نکته جالب این است بازیکنان مازنی توانایی های خود را به اثبات رسانده اند و در تیم های مختلف نقش های محوری را بر عهده گرفته اند و در بخش های متفاوت می توان کارآیی آنان را دید، سنجید و پسندید.

بررسی وضعیت گلزنی تیم های لیگ برتری و سهم مازنی ها در آنها و همچنین یادآوری عملکرد مهاجمان برتر مازنی در فصول گذشته، حتما جذاب خواهد بود.

سهم قابل ملاحظه

مجموع تعداد گل های به ثمر سانده در طول هفته های رفته از لیگ برتر پانزدهم، عدد ۲۷۰ را نشان می دهد که مازنی ها ۳۹ تا از این گل ها را به ثمر سانده اند. تقریبا از هر ۷ گلی که در لیگ برتر زده شده، یکی توسط مازندرانی ها به تور دروازه ها رسیده است. این میزان اثر گذاری با توجه به اینکه خود مازندران سهمیه ای ندارد، قابل ملاحظه است.

۹ تا برای آبی ها

استقلال بیشترین تاثیرات را از بازیکنان گلزن مازنی در لیگ برتر داشته است. ۹ گل توسط مازنی های استقلال وارد دروازه حریفان شده که از مجموع ۲۸ گل این تیم تقریبا یک سوم سهم امید ابراهیمی و محسن کریمی می شود. این دو بازیکن که اهل نکا و ساری هستند به ترتیب ۵ و ۴ گل زده اند و در پیشتازی استقلال تاثیر گذاری روشنی داشتند. امید با اینکه هافبک تدافعی است ولی خصلت های هجومی دارد و برای استقلال گل های حساسی زده است. محسن کریمی هم توانسته قابلیت هایش را به فوتبالی ها بنمایاند و حالا در کمتر مسابقه ای است که حداقل دقایقی به میدان نرود.

۷ گل به اضافه گل هادی

پرسپولیس ۲۵ گل را به ثمر رسانده که بازیکنان پر تعداد مازنی اش توانسته اند ۸ گل بزنند یعنی چیزی در اندازه های یک سوم. بهترین گلزن سرخ های متحول شده از جمع مازنی هایش امید عالیشاه است که ۳ گل زد. رامین رضاییان ساروی و علی علی پور قائمشهری هم ۲ گل زده اند و شادروان هادی نوروزی بابلی دیگر گل را به ثمر رسانده است. نباید فراموش کرد که علی پور زیاد بازی نمی کند و عالیشاه ساروی هم هنوز از فرصت هایش به خوبی استفاده نمی کند. در عین حال بیشتر توپ ها در پرسپولیس به مهدی طارمی به عنوان مهاجم اصلی و هدف ختم می شود.

دو تا ۴ گل برای پدیده

تقریبا نیمی از گل هایی که پدیده در این فصل زده توسط بازیکنان مازندرانی اش بوده است. محسن یوسفی و مهدی خیری میر هر کدام ۸ گل زدند تا مشهدی ها از این دو مازنی رضایت داشته باشند. هم یوسفی نوری و هم خیری بابلی در جناحین بازی می کنند و مهاجم نیستند اما به تیم شان یاری رسانده اند.

 خلعتبری و یک چهارم گل های سپاهان

سپاهانی ها ۱۶ گل در این فصل زده اند که یک چهارم آن را محمد رضا خلعتبری هافبک تهاجمی رامسری به ثمر رسانده است. با اینکه سپاهان در سطح مورد انتظار بازی نکرده و نتیجه نگرفته اما خلعتبری اثر بخشی خود را حفظ کرده است.

سه گل قربانی برای نفت

نفت ۱۹ بار دروازه حریفانش را گشوده که ۳ بار توسط علی قربانی به گل رسیده است. این سوادکوهی که کمتر به عنوان بازیکن اصلی به میدان رفته، می تواند برای نفت بیشتر از این مثمرثمر باشد.

یک یازدهم گل های ذوب

ذوب آهن ۲ گل از ۲۲ گل خود را توسط ساروی هایش دانیال اسماعیلی فر و مهرداد قنبری به رقبایش تحمیل کرده است. قنبری به دلیل مصدومیت بیشتر فصل را در میدان نبوده و اسماعیلی فر هم در کناره ها بازی می کند و از دروازه دور است.

گل های شجاع برای تراکتور سازی

شجاع خلیل زاده بازیکن بهنمیری با ضربات سرش برای تراکتور سازی گلزنی کرده است. او مدافع است و زدن دو گل در تیمی که ۱۹ بار به گل رسیده، راضی کننده است.

 دایی راضی از اسلامی

صبا مثل تراکتور سازی توانسته ۱۸ گل بزند که دو گل آن را عبدالکریم اسلامی نوشهری زده است. او در خط حمله تیم بهترین گلزن تاریخ فوتبال جهان ثابت بازی می کند و البته لازم دارد تا دقت عمل بیشتری در زدن ضربات نهایی داشته باشد اگر چه مورد علاقه و حمایت علی دائی است.

فقط یکی برای راه آهن

فرشاد فرجی بازیکن قائمشهری راه آهن یک گل برای تیمش زده که در جمع ۱۴ گل این تیم قرار دارد. این تیم از نفرات متعدد مازنی بهره می برد که در گلزنی توفیق نداشتند.

بهترین مهاجمان مازندران

مازندرانی ها هیچگاه مهاجم فوق العاده ای نداشته اند که به یاد حرف های فرشاد پیوس می افتیم که آن را ریشه در خصوصیات فیزیکی و سبک بازی قدرتمندانه مردان شمالی می دانست اما نمی توان فریدون فضلی را از بین بهترین مهاجمان تاریخ لیگ برتر جدا کرد. او در پیراهن تراکتورسازی، ابومسلم، استقلال اهواز و صبا ۸۴ گل زده و پس از غلامرضا عنایتی، آرش برهانی و مهدی رجب زاده عنوان چهارمین گلزن برتر لیگ را بر عهده دارد. او حالا یکی از مربیان نساجی است و دیگر مربی تیم مثل فری گل از بهترین گلزنان سال های دور می باشد. بهمن طهماسبی که در پیکان، استقلال و فجر سپاسی هم بازی کرده ۳۹ گل در لیگ برتر زده بود و کمک مربی کنونی نساجی است. سهراب انتظاری مهاجم سال های پیشین پرسپولیس و راه آهن ۳۵ گل زده است. میثم بائو هم در پیراهن شموشک، استقلال، راه آهن، پرسپولیس، ابومسلم و شهرداری تبریز ۳۳ گل را در لیگ برتر ثبت کرده و الان در نساجی کاپیتان است. مهرداد اولادی که با پیراهن پرسپولیس و ملوان ۳۲ گل زده هم در میان مهاجمان خوب و قدیمی لیگ برتر است. البته محمد رضا خلعتبری می تواند آمار گلزنی اش را بالاتر ببرد چون ۴۷ گل زده و هنوز جا دارد تا دروازه ها را بگشاید.