نخستین دوره مسابقات کشتی گیله‌مردی زمستانی یادمان پهلوانان فقید تنکابن برگزار خواهد شد

رئیس اداره ورزش و جوانان تنکابن از برگزاری نخستین دوره مسابقات کشتی گیله‌مردی زمستانی، یادمان پهلوانان فقید تنکابن مرحوم علی فرحی و جعفر حسینی در سلیمان‌­آباد بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.   به گزارش مازنداسپرت؛ روح‌الله امین‌شکوهی امروز در گفت‌وگويي گفت: یکی از سیاست‌­های مهم سازمان ورزش و جوانان در استان‌­ها و شهرستان­‌ها حرکت به […]

1445545رئیس اداره ورزش و جوانان تنکابن از برگزاری نخستین دوره مسابقات کشتی گیله‌مردی زمستانی، یادمان پهلوانان فقید تنکابن مرحوم علی فرحی و جعفر حسینی در سلیمان‌­آباد بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش مازنداسپرت؛ روح‌الله امین‌شکوهی امروز در گفت‌وگويي گفت: یکی از سیاست‌­های مهم سازمان ورزش و جوانان در استان‌­ها و شهرستان­‌ها حرکت به سمت احیاء فرهنگ­‌های بومی محلی در حوزه ورزش است و این برنامه­‌ها نیز برای رشد و توسعه ورزش در شهرستان آغاز شده است.

وی اظهار کرد: برگزاری نخستین دوره مسابقات کشتی گیله‌مردی زمستانی در سلیمان‌­آباد به مدت ۲۰ شب که به علت شرایط آب و هوایی و سرما در سالن برگزار می­‌شود یکی از جمله این برنامه‌­ریزی‌­هاست و ما در این اداره و با همکاری چند روستا و اعضای شوراهای آنها از ابتدای سال و در فصول گرم چندین دوره مسابقات و بازی­‌های بومی محلی را با موفقیت و استقبال خوب مردم شهرستان برگزار کردیم و این طرح­‌های خوب پیگیری می‌­شوند.

شکوهی تصریح کرد: ورزش در کنار افزایش سرانه سلامت می‌­تواند به سالم­‌سازی محیط اجتماعی و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه کمک کند لذا برگزاری چنین مسابقات و اجتماعات سالم با هدف پرداختن به ورزش و فرهنگ بومی می­‌تواند راهکار مناسبی در پر کردن اوقات فراغت باشد و بخش بزرگی از جمعیت جوان و پرتحرک اجتماع را به نحوی شایسته و باهدف حرکت به سوی سازی فضاها و اماکن اجتماعی و عمومی پر کند.

وی افزود: بخشداری­‌ها و شوراهای اسلامی روستاها و شهرهای تابعه شهرستان در صورت تمایل و امکان میزبانی و برگزاری چنین مسابقاتی می‌­توانند در طول فصول و به فراخور برخورداری از امکانات اقدام به برپایی چنین گردهمایی‌­های سالم از طریق این اداره و هیئت‌­های ورزشی مرتبط اعلام آمادگی و  پیگیری نماینده تا هماهنگی­‌های لازم درخصوص برگزاری انجام شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان تنکابن افزود: نخستین دوره مسابقات کشتی گیله‌مردی از سوم تا ۲۳ دی‌ماه جاری در سالن ورزشی شهدای سلیمان‌آباد بخش مرکزی با حضور پهلوانان نامدار گیلان و غرب مازندران از ساعت ۲۱ تا ۲۴ به مدت ۲۰ شب برگزار می‌­شود.

شکوهی در بخش دیگری افزود: عصر فردا پنج‌شنبه نیز تیم فوتبال پیشکسوتان همای تنکابن میزبان تیم پیشکسوتان سپیدرود رشت است.

وی ادامه داد: این بازی جذاب و دوستانه به همت هیئت فوتبال منطقه سه استان و هیئت فوتبال شهرستان تنکابن و این اداره رأس ساعت ۱۴/۳۰ و در زمین چمن ورزشگاه شهید شیرودی برگزار می­‌شود که از همشهریان علاقه‌مند به این ورزش مهیج درخواست می­‌شود دیدار این بازی دوستانه و جذاب را از دست ندهند.

شکوهی گفت: این بازی با داوری غلام دژآرا از داوران بین‌المللی ما و نیز با حضور پیشکسوتان مطرح فوتبال تیم سپیدرود رشت، از جمله مهم‌ترین آنها خسرو هرندی، جاوید جهانگیری، حمید هوشمند و با بازی و مربیگری محمد پرحرف برگزار می­‌شود.