وزارت ورزش از برگزاری رقابت های کشتی جام شهیدهاشمی نژاد حمایت می کند

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان گفت: برگزاری مطلوب رقابت های کشتی جام شهید هاشمی نژاد در بهشهر، مورد توجه و حمایت جدی این وزارتخانه است.   به گزارش مازند اسپرت ؛ سیدمناف هاشمی در دیدار با اعضای ستاد برگزاری سیزدهمین دوره رقابت های کشتی آزاد جام شهید هاشمی نژاد در تهران […]

3معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان گفت: برگزاری مطلوب رقابت های کشتی جام شهید هاشمی نژاد در بهشهر، مورد توجه و حمایت جدی این وزارتخانه است.

 

به گزارش مازند اسپرت ؛ سیدمناف هاشمی در دیدار با اعضای ستاد برگزاری سیزدهمین دوره رقابت های کشتی آزاد جام شهید هاشمی نژاد در تهران اظهار کرد : این وزارتخانه امیدوار است ادامه برگزاری این مسابقات با شیوه های در پیش گرفته و اولویت دادن به جوانان ،آینده ای روشن را برای کشتی کشور رقم بزند .

وی بیان کرد : برای پشتوانه سازی در رشته های مختلف ورزشی نباید چشم انتظار برنامه ریزی فدراسیون ها بود ، چون می توان با برنامه ریزی مناسب و برگزاری رقابت هایی مانند مسابقات کشتی شهید هاشمی نژاد در شهر کوچکی مانند بهشهر ، باری هر چند کوچک از دوش فدراسیون کشتی برداشت.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان افزود : حضور تیم های متعدد خارجی و استقبال فراوان استان های کشور از این رقابت ها ، بیانگر اهمیت و کیفیت بالای این مسابقات است که باید تلاش شود با فراهم کردن شرایط لازم ، این مسابقات جایی در فهرست فدراسیون جهانی کشتی پیدا کند.

مناف هاشمی ادامه داد : فعالیت در رده های سنی پایه به دلیل اهمیت آن در پشتوانه سازی برای آینده کشتی کشور ، قابل تحسین است که باید برای برگزاری با کیفیت این مسابقات ، از تمام ظرفیت و توانمندی شهرستان استفاده کرد.

وی بیان داشت : وزارت ورزش و جوانان از برگزاری این مسابقات همانند همیشه حمایت می کند و در حد امکان از ارائه هرنوع کمکی به این رقابت ها دریغ نخواهد کرد.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت : برخی اقدامات اولیه برای برگزاری مطلوب این رقابت ها انجام شده است و تلاش می کنیم با برگزاری جلسات استانی و کشوری و جذب بودجه های لازم ، زمینه های مناسب برای ارتقای کیفیت این مسابقات بین المللی را فراهم کنیم .

احمدعلی مقیمی اظهار کرد : جام شهید هاشمی نژاد در سال های اخیر توانسته است نظر استان های صاحب کشتی را به خود جلب کند و به مسابقاتی معتبر و مرجع در رده سنی جوانان تبدیل شود.

فرماندار بهشهر نیز در این جلسه گفت : با همه توان از برگزاری این رقابت ها حمایت می کنیم تا همانند دوره گذشته شاهد برگزاری مسابقاتی مطلوب و در خور شان شهرستان و مازندران باشیم .

سیدخالق سجادی اظهار کرد : حضور مربیان و اعضای کادر فنی تیم ملی جوانان در این رقابت ها موجب می شود تا تیم های حاضر در این مسابقات ، کشتی گیران اصلی و قدرتمند خود را به روی تشک بفرستند و همین عامل موجب افزایش کیفیت مسابقات می شود.

وی افزود : نقش موثر این مسابقات در کشتی رده سنی جوانان بر کسی پوشیده نیست و باید بکوشیم مقدمات مورد نیاز و ضروری افزایش کیفیت این رقابت ها در دوره سیزدهم را به طور کامل فراهم کنیم .

رئیس هیات کشتی بهشهر نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم حمایت بیشتر مسئولان ورزش به برگزاری مطلوب این رقابت ها گفت : تیم کشتی بهشهر در فصل گذشته لیگ های استانی از سه رده ،موفق به کسب عنوان قهرمانی در دو رده سنی نوجوانان و بزرگسالان شد و کسب این افتخار در استان مازندران به عنوان پایتخت کشتی ایران و جهان کاری بسیار سخت و دشوار بود .

شهرام جعفری اظهار کرد : بدن شک کسب این افتخارات، در نتیجه برگزاری مسابقات کشتی شهید هاشمی نژاد و ایجاد انگیزه فراوان در میان کشتی گیران و مربیان بود .

وی بیان کرد : یکی از مشکلاتی که هنوز هم در کشتی بهشهر وجود دارد، مشکلات مربوط به دسترسی خانه کشتی و دوری آن با مرکز شهر است که تعداد زیادی از کشتی گیران را برای حضور مداوم در تمرینات بی انگیزه کرده است .

رئیس هیات کشتی بهشهر افزود : پس از آن که سالن شهید هاشمی نژاد بهشهر اوایل امسال به بهره برداری رسید ،تقاضای خود را مبنی بر در اختیار گرفتن سالن قدیمی تختی و تبدیل آن به خانه کشتی ارائه کردیم که این طرح با موافقت همراه شد .

جعفری ادامه داد: به دنبال درآمد زایی از این سالن نیستیم و می خواهیم با انجام تعمیرات گسترده ، این سالن را به محلی مناسب برای انجام تمرینات کشتی گیران تبدیل کنیم .

 

وی گفت : یکی از انتظارات جامعه کشتی ، کاهش میزان پرداختی هیات به خزانه پس از در اختیار گرفتن این مکان ورزشی است .

وی در ادامه به روند آماده سازی برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات کشتی شهید هاشمی نژاد اشاره کرد و گفت : کمیته های گوناگون برگزاری مطلوب این رقابت ها تشکل شده و تلاش می کنیم با بهره مند شدن از همه ظرفیت های شهرستانی، مسابقاتی به مراتب با کیفیت تر از دوره های قبل برگزار کنیم .

جعفری اظهار کرد : همانند دوره های قبل ، از چند کشور حاشیه دریای خزر هم برای حضور در این مسابقات دعوت شده و جوایز کشتی گیران این کشورها به صورت دلاری و جوایز کشتی گیران داخلی به صورت ریالی پرداخت می شود .

وی بیان کرد : بر اساس نظرات کارشناسان ، کیفیت فنی این مسابقات همه ساله بهتر و پربارتر از سال قبل برگزار می شود اما مشکل اصلی موجود، ناتوانی در تامین هزینه ها و بودجه ها است.

رئیس هیات کشتی بهشهر افزود : سال های گذشته دوندگی های فراوانی برای تامین هزینه های این رقابت ها از سازمان ها و نهادها انجام می شد و با وجود تلاش های فراوان ، این هزینه ها ماه ها بعد از اتمام مسابقات دریافت و با تاخیر فراوان به طلبکاران پرداخت می شد .

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان در پایان این جلسه علاوه بر وعده پرداخت ۴۰ میلیون تومان به برگزاری مسابقات کشتی شهید هاشمی نژاد دستور کاهش مبلغ اجاره سالن تختی برای هیات کشتی از ۳۳ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان را صادر کرد .

سیزدهمین دوره مسابقات کشتی شهید هاشمی نژاد بهشهر با حضور تیم های داخلی و خارجی، ۱۵ و ۱۶ بهمن ماه در سالن شهید هاشمی نژاد بهشهر برگزار می شود.