محمدی: در ۵۷ کیلوگرم خلاء داریم

قاسم‌پور نخبه است اما یزدانی می‌تواند در مجارستان خوب کشتی بگیرد

دارنده مدال طلای کشتی آزاد جهان گفت: پیش‌بینی من این است که حسن یزدانی در مجارستان کشتی‌های خوبی بگیرد و به المپیک برسد.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛مراد محمدی در گفت‌وگویی، درباره اینکه در بازی‌های المپیک کشتی آزاد با ۵ ورزشکار شرکت می‌کند و سهمیه در وزن ۵۷ کیلو کسب نشد، عنوان کرد: انتظار می‌رفت مثل همیشه در المپیک با تیم کامل باشیم که متاسفانه نشد و وزن اول ما خالی شده است.

وی درباره اینکه برخی اعتقاد دارند اعزلم احمد جوان به انتخابی آسیا اشتباه بوده، گفت: کادر فنی چرخه تعریف کرده و انتخابی گذاشتند. جوان همه را برده و منطق نیست یک فرد بازنده به انتخابی المپیک برود. اگر جوان نمی‌رفت چه کسی را می بردیم؟ پشتوانه‌های ما در ۵۷ کیلوگرم هیچ کدام نتایج خوبی نگرفتند.

ما در این وزن خلاء داریم و بعد از حسن رحیمی نتوانستیم آن را پر کنیم. قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک پکن در ادامه مصاحبه در خصوص اعزام حسن یزدانی به مجارستان برای مشخص شدن تکلیف وزن ۸۶ کیلوگرم، خاطرنشان کرد: او در حال حاضر کشتی می‌گیرد و به شرایط کشتی برگشته است. پیش‌بینی من این است او بتواند در مجارستان خوب کشتی بگیرد.

یزدانی در تمرینات شرایط خوبی دارد اما فشار مسابقه مهم است و باید تا آن موقع صبر کنیم.این پیشکسوت کشتی آزاد درباره اینکه به نظر می‌رسد کادر فنی کامران قاسم‌پور را به عنوان پشتوانه یزدانی نگه داشته شرایط او را در ۸۶ کیلوگرم چطور ارزیابی می کنید، تصریح کرد: کامران نخبه و جزو خوب‌های دنیاست اما به خاطر شرایط وزنی به ۹۲ رفت و حالا شانس خود را در ۸۶ دنبال می‌کند.

او باید منتظر باشد و ببیند یزدانی در مجارستان چه نتیجه‌ای می‌گیرد. قاعده بازی این است و اولویت یزدانی و قاسم‌پور هم دست به نقد است.

محمدی در پاسخ به سوالی دیگر درباره پیش‌بینی خود از مدال المپیک و اظهارات علیرضا دبیر در مورد اینکه یک طلا بگیریم هنر کرده‌ایم، یادآور شد: دبیر رئیس است و می‌خواهد فشار را روی کشتی‌گیران کمتر کند اما واقعیت کشتی است که ما جزو صاحب سبک‌ها در دنیا هستیم. در المپیک لندن که بهترین نتیجه را گرفتیم در بقیه بازی‌ها مدال‌ها مختصر بوده اما امسال تیم یکدست داریم و امیدوارم نتایج خوبی کسب شود.