حاج‌رضایی: تصور این پیروزی پرگل را نداشتم

مربی سابق فوتبال ایران با وجود پیروزی پرگل تیم ملی باز هم ترجیح می دهد راجع به دروازه بان ها حرف بزند.     به گزارش “مازنداسپرت“، امیر حاج رضایی می گوید: کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی باید تمرین بیشتری با دروازه بان انجام بدهد حال آنکه به نظر می رسد این وظیفه بیشتر […]

مربی سابق فوتبال ایران با وجود پیروزی پرگل تیم ملی باز هم ترجیح می دهد راجع به دروازه بان ها حرف بزند.

 

 

به گزارش “مازنداسپرت“، امیر حاج رضایی می گوید: کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی باید تمرین بیشتری با دروازه بان انجام بدهد حال آنکه به نظر می رسد این وظیفه بیشتر برعهده باشگاه های ماست نه تیم ملی که در مدت زمان کوتاهی بازیکنان را در اختیار می گیرد.

تیم ملی نباید تاوان اشتباه ابتدایی بیرانوند را پس دهد

 ما باید بیشتر به دروازه بانهای تیم ملی آموزش دهیم و آنها باید با انجام بیشتر بازی تجربه لازم در این زمینه را کسب کنند.البته ما باید به یاد داشته باشیم که هیچ وقت سرمربی تیم ملی نمی تواند همه سلیقه ها را راضی نگه دارد. من نمی خواهم از بیرانوند انتقاد کنم ولی کسی که در دروازه تیم ملی قرار می گیرد باید الفبای فوتبال را بداند. اینکه نباید بیرون ۱۸ قدم با دست به توپ زد را یک گلر باید بداند و این مساله ای نیست که کی روش بخواهد آن را به بازیکنانش آموزش دهد و انجام چنین اتفاقاتی مخصوصا در دیدارهای مهمتر به بازیکنان لطمه می زند. یک تیم نباید تاوان ابتدایی ترین اشتباه یک دروازه بان را پس بدهد.

کی روش باید با دروازه بانها بیشتر تمرین کند

 من توصیه برای تیم ملی ندارم و نمی خواهم در مورد حمتی حرف بزنم. به عقیده من در نهایت سرمربی تیم ملی است که باید بازیکنانش را انتخاب کند . ضمن اینکه یک سری قوانین انضباطی باید در هر تیمی وجود داشته باشد که اگر نباشد سر رشته کار از دست سرمربی تیم خارج می شود. حقیقی در بازی با ترکمنستان اشتباه کرد و دروازه اش باز شد. جانشین او بیرانوند هم ناپخته عمل کرد. خود آقای کی روش بیشترازهمه به این مساله واقف است. او داوری را به ایران آورد و با وجود فیزیک مناسب این بازیکن و حضور در آلمان نتوانست انتظارات را بر آورده کند. من با احترام به آقای کی روش واکنش ایشان را در برابر انتقادها دوست نداشتم. بهتر است ایشان به جای اینکه ۴ بازیکن را به کنفرانس مطبوعاتی بیاورد با این دروازه بانها بیشترتمرین کنند.

پیروزی ایران قابل پیش بینی بود

 پیروزی ایران مقابل گوام قابل پیش بینی بود. ولی با توجه با مشکلات گرمای هوا، شرایط ویزا و خستگی بازیکنان تصور این تعداد گل را نداشتم. به نظر من مهم سه امتیاز این بازی بود که به دست آوردیم. اتفاق خوب جوانگرایی بود که در تیم ملی اتفاق افتاد. جوانگرایی نیاز به زمان دارد و ما باید به این جوانها بیشتر از این فرصت بدهیم. اگر در دقایقی از دیدارهای تیم ملی آن بازی را که دوست داریم مشاهده نمی کنیم حاصل همین جوانی است. حضور ایران در گروهی آسان در مقدماتی جام جهانی هم می تواند فرصتی برای آقای کی روش باشد تا این جوانگرایی را به ثمر برساند.

در تعطیلات مکرر لیگ به کی روش انتقاد دارم

 من با بخشی از صحبتهای منتقدین در مورد تعطیلات لیگ موافقم. تعطیلات لیگ کار را برای مربیان لیگ بسیار سخت می کند و انگیزه را در میان بازیکنان به صفر می رساند و از این بابت به مربی تیم ملی انتقاد وارد است و در این بخش باید حق را به مربیان لیگ بدهیم.

منبع:ورزش۳