رقابت‌های جهانی صربستان

کشتی‌گیران در آستانه بازی‌های جهانی چه گفتند!؟

کشتی گیر ایرانی پیش از رقابت‌های جهانی صربستان اعلام کرد در اوج آمادگی قرار دارد.

به گزارش مازنداسپرت، امیر حسین زارع پیش از رقابت های جهانی کشتی آزاد صربستان گفت: همه چیز خوب است. در بهترین شرایط تمرین کردیم. در طی دو روز گذشته هم تمرینات خوبی پشت سرگذاشتیم. امروز صبح آخرین تمرین خودم را قبل از مسابقات انجام دادم و امیدوارم نمایش خوبی داشته باشم.

 

وی افزود: از تمام هموطنان عزیز درخواست دارم ما را در مسابقات دعا کنند تا قهرمان جهان شویم. من هم بتوانم مدال طلا کسب کنم تا دل همه هم وطنان را شاد کنیم.

 

زارع درباره رقابت با طاها آکگل کشتی گیر ترکیه ای و رقیب اصلی اش گفت: طاها آکگل کشتی گیر بزرگی است و عنوان‌های زیادی دارد. سال گذشته با یک اشتباه کشتی از دست من مقابل این کشتی گیر ترک در رفت و مدال طلایم به برنز تبدیل شد. امسال به کمک مربی‌ها سعی کردم اشتباهاتم را جبران کنم. با توجه به آنالیزی که از این کشتی گیر داشتیم امیدوارم نمایش خوبی داشته باشم و اشتباه سال گذشته را تکرار نکنم.

 

کشتی گیر ایرانی درباره دیگر رقبایش در مسابقات جهانی، گفت: همه کشتی گیران وزن من تجربه لازم را دارند. رقابت سختی دارم و امیدوارم با یک کشتی خوب یک طلای خوب به هموطنانم تقدیم کنم.

*درستکار: قهرمانی حسن یزدانی زمینه ساز موفقیت سایر آزادکاران و فرنگی کاران می‌شود

به گزارش مازنداسپرت، پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره آخرین وضعیت کشتی گیران کشورمان برای حضور در مسابقات جهانی بلگراد اظهار داشت: خدا را شکر وضعیت بدنی و روحی کشتی گیران خوب است و شرایط وزنی آن ها ایده آل است. آماده ایم از فردا کشتی ۴ وزن اول آغاز شود. قرار است فردا امیرمحمد یزدانی، حسین یزدانی، رضا اطری و امیرحسین زارع به عنوان نمایندگان ایران به روی تشک بروند.

 

درستکار درباره آخرین وضعیت حسن یزدانی عنوان کرد: یزدانی هم از لحاظ بدنی و هم روحی روانی و هم عزمش نسبت به سال گذشته خیلی بهتر است. خدا را شکر شرایط بدنی اش در آخرین تمرین پرفشار خیلی خوب بود و شرایط وزنی اش هم بسیار ایده آل است و امروز هم صبح استراحت کرده تا بعدازظهر یک تمرین سبک داشته باشد. این کشتی حیثیتی است و مردم برای حسن یزدانی و سایر کشتی گیران دعا کنند.

 

وی در پاسخ به این سوال که موفقیت یزدانی، روی تیم آزاد و فرنگی اثرگذار است، خاطرنشان کرد: قطعا همین طور است، یک سرداری مثل حسن یزدانی چقدر می‌تواند روند موفقیت و مسابقاتش روی تیم ملی و حتی کشتی گیران فرنگی هم اثر گذار باشد، امیدوارم حسن اینقدر باصلابت کشتی بگیرد و قهرمان شود تا هم تیم ملی آزاد و هم تیم ملی فرنگی بهترین نتیجه را بگیرند.

من کوچک‌ترین از آن هستم که نماد کشتی ایران باشم

او در واکنش به این سوال که او را نماد کشتی ایران می‌دانند گفت: کشتی‌گیرها و قهرمانی‌های زیادی مانند غلامرضا تختی در کشورمان هستند که نماد کشتی کشورمان هستند و من کوچک‌ترین هستم. شرایط امسال بنده با سال گذشته قابل قیاس نیست. تا به اینجای کار از همه لحاظ شرایط خوب است و قابل قیاس نیست و امیدوارم اتفاقات خوبی در مسابقات بیفتد.

 

یزدانی در واکنش به سوال خبرنگار ایسنا که چه پیامی برای مردم ایران دارد گفت: در روز اول چهار کشتی‌گیر داریم که پشت سر هم رقابت می‌کنند. امیدوارم که اتفاقات خوبی رخ دهد و قطعا کشتی‌گیرهای ما کم نمی‌گذارند. شرایطم خوب است و به امید خدا همه بچه‌ها با مدال طلا دل مردم را شاد کنند.

 

کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران درباره شرایط خود و اینکه آیا بهتر از سال گذشته است یا خیر اظهار کرد: مردم همیشه به من محبت دارند. ان‌شاء‌الله که در مسابقات بهتر ظاهر می‌شوم. امیدوارم اتفاق خاصی پیش نیاید و خدا کمک کند بهترین مدال را بگیرم.

 

او در واکنش به اینکه با دیوید تیلور تا فینال دیدار نمی‌کند گفت: نباید بقیه کشتی‌گیرها را دست کم بگیریم.

 

تیلور: از دیدن حسن هیجان‌زده هستم

دیوید تیلور، کشتی‌گیر آمریکایی و دارنده دو طلای المپیک نیز که رقیب حسن یزدانی در این مسابقات است درباره شرایط خود و حضور در اردوی آلمان پیش از رقابت‌ها گفت: مسابقات جهانی از هیجان بالایی برخوردار است. از اینکه دوباره حسن را می‌بینم هیجان زده هستم. همیشه گفتم ما دو رقیب هستیم که همدیگر را همیشه رو به جلو هدایت می‌کنیم.