دسته روی جامعه ورزشی در آخرین شب ماه محرم برگزار شد

دسته روی جامعه ورزشی در آخرین شب ماه محرم از سالن سید رسول حسینی به سوی مصلی امام خمینی برگزار شد.   به گزارش مازند اسپرت؛ مراسم سوگواری و عزاداری اقا اباعبد الله امام حسین ع ویاران باوفایش در قالب دسته روی و سینه زنی هیأتهای ورزشی و مذهبی شب بیست و نهم ماه محرم از […]

dassدسته روی جامعه ورزشی در آخرین شب ماه محرم از سالن سید رسول حسینی به سوی مصلی امام خمینی برگزار شد.

 

به گزارش مازند اسپرت؛ مراسم سوگواری و عزاداری اقا اباعبد الله امام حسین ع ویاران باوفایش در قالب دسته روی و سینه زنی هیأتهای ورزشی و مذهبی شب بیست و نهم ماه محرم از سالن سید رسول حسینی به سوی مصلی امام خمینی شهر برگزار شد .

این مراسم که به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری و با پیگیریهای مجدانه حسین دلیری رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان برگزار گردید حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران ، حسین دلیری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری و قهرمان اسبق کشتی ، پیشکسوتان ، مربیان ، داوران ، عسگری محمدیان پیشکسوت کشتی وقهرمان المپیک ، مجید ترکان ، قهرمانان مختلف رشته های ورزشی رؤسا و نائب روسای هیأتهای ورزشی حضور داشتند .

قابل ذکر است در این مراسم که با استقبال خوب جامعه ورزشی شهرستان و مردم همیشه در صحنه و عزاداران امام حسین برگزار شد در ابتدای این برنامه گروه موسیقی با اجرای زیبای خود باعث تکان دادن قلوب همه مردم علاقمند و دوستداران آقا ابا عبدا.. و یارانش شد و باعث استقبال هرچه بیشتر مردم به داخل محوطه سالن سید رسول شد .

گفتنیست در مصلی نماز جمعه نیز با اجرای مراسم مداحی وسینه زنی و همچنین سخنرانی حاج آقا قاسمی امام جمعه موقت ساری برنامه پایان یافت .

حسین دلیری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری در جمع عزاداران حسینی ورزشکار با اشاره به برگزاری این مراسم برای نخستین بار در ورزش مرکز استان بیان کرد توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی در بین تمامی اقشار جامعه علی الخصوص جوانان و ورزشکاران سبب زنده نگه داشتن ارزشهای انقلاب و همچنین راه مقابله با جنگ نرم و توطئه دشمنان است .ایشان افزود حضور بانوان محجبه ورزشکار در این مراسم نماد تجلی استکبار ستیزی زینب کبری است حضرت زینب در پیدایش و تکمیل نهضت و فرهنگ عاشورا شریک امام حسین (ع) بود که در مجموع شرکتش در این نهضت ، عظیم و پس از امام حسین از همه بیشتر بود . دلیری اذعان داشت درس های عاشورا فقط برای ماه محرم و مختص عاشورا نیست بلکه همگان باید از این ظرفیت در طول سال برای رشد و تعالی هر چه بیشتر جامعه استفاده کنند .

ضمناً ، دلیری ضمن تشکر از تمامی زحمتکشان برگزارکننده این مراسم و کلیه عزیزان شرکت کننده استمرار این حرکت زیبا را در بین ورزشکاران در سالهای دیگر یادآور و نهادینه کردن چنین کار بزرگی را از اهداف بلند مدت خود برشمرد .