مراسم تجلیل از برترین‌های تنیس روی میز مازندران

استان مازندران قطب مهم تنیس روی میز کشور

با حضور رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشور، مراسم تجلیل از برترین‌های تنیس روی میز مازندران برگزار شد.

به گزارش مازنداسپرت، مراسم تجلیل از برترین‌های تنیس روی میز استان مازندران، جمعه‌شب در بابل برگزار شد و از خانواده تنیس روی میز استان با حضور رئیس فدراسیون تجلیل شد.

مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز در مراسم آئین تجلیل از برترین‌های تنیس روی میز که در سالن همایش مخابرات بابل برگزار شد، با اشاره به موفقیت‌های تنیس روی میز مازندران، اظهار کرد: دست یافتن به این افتخارات کار سخت و دشواری است و این امر محقق نمی‌شود مگر با همت و تلاش دست اندرکاران ورزش استان.

وی بیان کرد: برادران عالمیان و خانواده عمرانی و فاطمه یاری و نیما نقوی از افتخارات تنیس روی میز هستند که مدال‌های متعددی در سطح ملی، بین‌المللی و بعضا آسیایی کسب کردند.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: تنیس روی میز مازندران از حضور رحمت و نعمت عالمیان این دو برادر خوشنام که نقش بسزایی در این رشته داشتند سود می‌برد تا جایی که تنیس روی میز در سطوح ملی و بین المللی و آسیایی می‌درخشد.

قارداشی افزود: فدراسیون تنیس روی میز با ۹۳ اعزام بین‌اللملی حدود ۴٠٠ عضو کمیته ملی المپیک، با حضور این تعداد، افتخارات آسیایی و جهانی مختلفی کسب شد؛ اگر کمک خیرین و اسپانسرینگ فدراسیون نبود موفقیت‌ها مقدور نبود.

وی با بیان اینکه، شهرستان‌های مازندران هر کدام یک کشور هستند، گفت:  سرمایه‌های اصلی و المپیکی در مازندران هستند؛ مازندران رتبه یک را در کشور دارد و در بخش‌های مختلف افتخار آفرینی می‌کند.

قارداشی ضمن تعریف و تمجید از سرمایه‌های تنیس روی میز مازندران، بیان کرد: آنچه در توان داریم برای توسعه و پیشرفت تنیس روی میز مازندران کمک خواهیم کرد و اگر امروز تنیس روی میز مازندران در سطح خوبی قرار داد، این نتیجه کار تیمی است و قدردانی ویژه دارم از هیات تنیس روی میز مازندران که با تدابیر خوبشان شاهد اتفاقات خوب هستیم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز خاطرنشان کرد: مازندران یکی از قطب‌های مهم تنیس روی میز کشور محسوب می‌شود.

* مازندران یکی از قطب‌های مهم تنیس روی میز است 

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از برترین‌های تنیس روی میز استان مازندران، اظهار کرد: فدراسیون تنیس روی میز جزء سه فدراسیون برتر است که باید خداقوت جانانه به آقای قارداشی جهت مدیریت پدرانه‌ای که در این عرصه دارند، بگویم.

عالیشان با اشاره به استعداد این شهر در زمینه تنیس روی میز، گفت: وقتی در دوران تحصیل مجلات ورزشی را دنبال می‌کردیم نام دو برادر «رحمت و نعمت عالمیان» می‌درخشید، که این موضوع باعث افتخار و مباهات ماست.

وی همچنین ادامه داد: از برادران المپیکی هر چه بگوییم کم گفتیم، چرا که نام این دو عزیز مانند نگین در دنیای تنیس روی میز می‌درخشد.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران تاکید کرد: پایگاه تنیس روی میز ما شهرستان بابل است و در شهرهای دیگر هم قطعا این استعدادها وجود دارد و لازم است استعدادیابی خوبی در کل استان صورت بگیرد.

عالیشان گفت: امروز به اتفاق رئیس فدراسیون، خانه تنیس روی میز در غرب استان افتتاح شد؛ ما در ساری و بابل هم خانه تنیس روی میز داریم؛ برنامه بعدی ما در حوزه تنیس روی میز، راه اندازی خانه تنیس روی میز در شرق مازندران خواهد بود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران خاطرنشان کرد: الگوسازی، تمرکز، هدف گذاری، احترام گذاشتن به پیشکسوتان، مطالعه و نگاه علمی به رشته ورزشی تنیس روی میز، گامی مهم در دست یابی به موفقیت های این رشته در استان است.

عالیشان در پایان گفت: تنیس روی میز یکی از ورزش های جذاب و پرطرفدار است که قهرمان زیادی نیز در این رشته معرفی کرده است و استان مازندران یکی از قطب های مهم تنیس روی میز محسوب می‌شود.

 

*ورزش تنیس روی میز در کشور همگانی شود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، ترویج و همگانی شدن ورزش تنیس روی میز با توجه به در دسترس بودن این رشته ورزشی در بیشتر شهرها را خواستار شد.

علی کریمی فیروزجایی، شامگاه دوم تیرماه درآیین تجلیل از برترین های تنیس روی میز مازندران که با حضور قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز در شهرستان بابل برگزار شد، گفت: شرایط برای ترویج و همگانی کردن تینس روی میز در خانواده‌ها و نیز امکان عمومی سطح شهر فراهم است و این امر با تعامل بیشتر فدراسیون تنیس روی میز و شهرداری ها عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رشته تنیس روی میز در مازندران در سالهای اخیر به واسطه “برادران عالمیان” در این استان و شهرستان بابل مورد استقبال و رشد خوبی داشته است، افزود: اینکه از بین هشت ورزشکار المپیکی، دو ورزشکار از یک رشته در یک شهرستان حضور داشته باشند، نشان از رشد و برنامه محور بودن رشته تنیس روی میز در مازندران و کشور دارد.

نماینده مردم شهرستان بابل درمجلس شورای اسلامی، برنامه ریزی مسئولان هیات تنیس روی میز شهرستان و مازندران برای برگزاری نخستین دوره مسابقات تنیس روی میز با عنوان ” نوشاد کاپ” را اقدامی ارزنده و ابتکار هوشمندانه در راستای قدردانی از دو نابغه تنیس روی میز کشور دانست.

کریمی فیروزجایی، با بیان اینکه ” نیما و نوشاد عالمیان” ازسرمایه های ارزشمند و نوظهور رشته تنیس روی میز در کشور هستند، گفت: این دو ورزشکار در سالهای اخیر با کسب نشان های متعدد درمسابقات ملی، بین المللی، آسیایی وجهانی به دفعات برای ایران اسلامی افتخارآفرینی کردند.

وی اضافه کرد: هیات های ورزشی و فدراسیون باید در راستای تکریم و یاد بود ورزشکاران افتخارآفرین در قالب برگزاری مسابقات و دعوت از برترین های این رشته ورزشی، علاوه بر ایجاد انگیزه برای ورزشکاران، باعث پیشنوانه سازی و علاقمندی نسل نوجوان جامعه به سمت این رشته ورزشی نیز شود.

کریمی فیروزجایی ادامه داد: نوشاد و نیما عالمیان با وجود سالها در ورزش حرفه‌ای کشور، هنوز هم برای تاریخ سازی در مسابقات معتبر و حضور در تیم ملی جا دارند و در سایه حمایت فدراسیون می توان این سرمایه‌ها را بیشتر حفظ کرد.

نماینده مردم شهرستان بابل همچنین با اشاره به اینکه به واسطه حضور برادران عالمیان و برادر و خواهر عمرانی، رشته تنیس روی میز درشهرستان بابل و همچنین مازندران نفوذ خوبی داشته است، تصریح کرد: بدون اغراق می توان اعلام کرد، اگر دراین رشته ورزشی در استان تلاش بیشتری شود، می تواند از ورزش اول مازندران که کشتی هست، پیشی گرفت.

 

* نخستین دوره مسابقات جایزه بزرگ “نوشاد کاپ” در مازندران برگزار می‌شود

رئیس هیات تنیس روی میز مازندران، از برگزاری نخستین دوره مسابقات تنیس روی میزجایزه بزرگ نوشاد کاپ به میزبانی این هیات درشهرستان بابل زادگان نابغه تنیس روی میز ایران خبر داد.

رضا حبیب نژاد درحاشیه آیین تجلیل ازبرترین‌های تنیس روی میزمازندران درگفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: جام نخستین دوره این مسابقات نیز با حضور رییس فدراسیون تنیس روی میز، مدیرکل ورزش وجوانان وجمعی از مسئولان شهرستانی رونمایی وپرده برداری شد.

وی افزود: نخستین دوره مسابقات جایزه بزرگ نوشادکاپ روزهای ۱۴ تا ۱۶ تیرماه درشهرستان بابل برگزار خواهد شد.

رییس هیات تنیس روی میزمازندران ادامه داد: با توجه به برگزاری نخستین دوره این مسابقات، سعی شده درسطح ملی با حضور برترین های این رشته در بخش مردان وبه صورت آزاد برگزار شود.

حبیب نژاد، به تعیین جایزه بیش از ۵۰۰ میلیون ریالی از سوی برگزارکنندگان مسابقات جایزه بزرگ نوشاد کاپ اشاره کرد وادامه داد: به نفرات نخست این مسابقات ۲۰۰ میلیون، نفر دوم ۱۵ و نفر سوم نیز ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء خواهد شد.

نخستین دوره مسابقات جایزه بزرگ "نوشاد کاپ" درمازندران برگزار می‌شود

وی اضافه کرد: برگزاری این رویداد مهم ورزشی درمازندران در تکریم و قدردانی از سالها تلاش وافتخارآفرینی های برداران عالمیان است و امیدواریم که این مسابقات درتقویم رسمی فدراسیون نیز ثبت وهمه سالها برگزار شود.

رییس هیات تنیس روی میزمازندران ادامه داد: تمهیدات لازم برای برگزاری این مسابقات با تشکیل ستاد وکمیته های مختلف درسطح استان وشهرستان بابل فراهم شده وامیدواریم این مسابقات درسطح بالایی برگزار شود.

حبیب نژاد پیش بینی کرد، برای نخستین دوره این مسابقات دست کم ۱۰۰ ورزشکار تنیس روی میز کشور شرکت کنند.

 

گفتنی‌است؛ در این مراسم همچنین از جام و نماد ویژه «نوشاد کاپ» که قرار است بزودی در استان مازندران با حضور ورزشکاران نامی سراسر کشور برگزار گردد رونمایی شد.

 پیش از این مراسم نیز، با حضور رئیس فدراسیون، سومین خانه تخصصی تنیس روی میز در استان مازندران راه اندازی شد.

بعد از سال‌ها انتظار و  پس از بهسازی و نوسازی صورت گرفته، سالن تخصصی تنیس روی میز در چالوس بازگشایی و راه‌اندازی شد.

عادل عالیشان سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران در مراسم افتتاح این سالن، اظهار کرد: با مرمت و بازسازی یکی از سالن‌های مستهلک و تخریب شده در شهرستان چالوس و تجهیز آن، غرب استان نیز صاحب خانه تخصصی تنیس روی میز شد تا علاقمندان به این رشته در غرب استان با انگیزه بیشتری به این ورزش بپردازند.

عالیشان بیان کرد: بعد از سالن تخصصی تنیس روی میز در ساری و بابل، این سومین سالن تخصصی تنیس روی میز در استان مازندران است که در منطقه غرب استان و در شهرستان چالوس فعال شده است.