۳ مدال حاصل تلاش کشتی گیران نوجوان مازندرانی از ترکیه

کشتی گیران مازندرانی در رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام پیروزی ترکیه، به ۲ طلا و ۱ نقره دست یافتند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۳ مدال برنز به عنوان قهرمانی رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام پیروزی ترکیه دست یافت.

سه کشتی گیر مازندرانی در این رقابت‌ها به مدال دست یافتند. سید ابوالفضل حسینی در وزن ۷۱ کیلوگرم و ابوالفضل رحمانی در وزن ۸۰ کیلوگرم به مدال طلا و اهورا خاطری در وزن ۴۵ کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند.

رضا گوران و سینا خلیلی دو کشتی گیر دیگر مازندرانی حاضر در این رقابت‌ها بودند که موفق به کسب مدالی نشدند.

رقابت‌های بین المللی کشتی جام پیروزی ترکیه روز‌های ۷ تا ۹ اردیبهشت ماه در شهر آنتالیا ترکیه برگزار شد که در پایان تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۳ مدال برنز و ۱۹۳ امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های قزاقستان با ۱۹۱ امتیاز و ترکیه با ۱۵۵ امتیاز دوم و سوم شدند.

نتایج کشتی گیران مازندرانی در این رقابت‌ها به شرح زیر است:
در وزن ۷۱ کیلوگرم سید ابوالفضل حسینی در دور نخست حریف ترکیه‌ای را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر از سد دیگر حریف ترکیه‌ای گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. حسینی در این مرحله با نتیجه ۵ بر صفر و ضربه فنی حریف ترکیه‌ای خود را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد.
وی در دیدار فینال با نتیجه ۳ بر ۲ حریف قزاقستانی را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۸۰ کیلوگرم ابوالفضل رحمانی در دور نخست با نتیجه ۲ بر صفر و ضربه فنی از سد حریف ترکیه‌ای گذشت، وی در دور بعد با نتیجه ۱۳ بر صفر دیگر نماینده ترکیه را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. رحمانی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر کشتی گیر قزاقستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.
وی در دیدار فینال با نتیجه ۸ بر ۴ کشتی گیر ترکیه‌ای را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۴۵ کیلوگرم اهورا خاطری در دور نخست کشتی گیری از قزاقستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۴ مقابل نماینده گرجستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد.
خاطری در دیدار فینال با نتیجه ۱۱ بر صفر مغلو کشتی گیر ترکیه‌ای شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۵۱ کیلوگرم امیرمحمد نوازی در دور اول از سد حریف ترکیه‌ای گذشت. وی در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر مغلوب کشتی گیر قزاقستانی شد و به گروه بازنده‌ها رفت. نوازی در این گروه با نتیجه ۱۲ بر ۲ حریف اتریشی را مغلوب کرد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل حریف ترکیه‌ای با نتیجه ۶ بر صفر و ضربه فنی پیروز شد و به مدال برنز دست یافت. رضا گوران دیگر نماینده کشورمان در این وزن در دور نخست مقابل حریف ترکیه‌ای شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم سینا خلیلی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب حریف قزاقستانی شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۶ بر ۶ مغلوب دیگر حریف قزاقستانی شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.