بیان دغدغه رشته های ورزشی در حضور معاون پارلمانی

در گردهمایی روسای هیات های ورزشی چه گذشت!؟

در گردهمایی روسای هیات های ورزشی روسای رشته های ورزشی در حضور معاون پارلمانی و نماینده مجلس به بیان دغدغه پرداختند.

به گزارش مازنداسپرت؛ گردهمایی روسا و سرپرستان هیات های ورزشی استان مازندران، با حضور بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس، دکتر لقمانپور مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان، عادل عالیشان سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران، بریمانی، دلیری و خدمتگذاری معاونین اداره‌کل در تالار اجتماعات هتل بادله برگزار شد.

*باید نگاه متفاوتی به ورزش مازندران شود

مهدی امیر فخریان رئیس هیات بدمینتون استان مازندران در گردهمایی روسا و سرپرستان هیات های ورزشی، ضمن تقدیر از دغدغه مندی مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران اظهار داشت: نداشتن امکانات سخت افزاری در رشته های پایه مشکل اساسی ورزش مازندران است.

وی با بیان اینکه، استان مازندران با استان های دیگر فرق میکند، افزود: نگاه مجلس و نگاه مردم و مسئولین باید به ورزش مازندران فرق کند.

 

امیرفخریان خواستار راه اندازی خانه بدمینتون در استان شد و بیان داشت: تنها استانی هستیم که سالن تخصصی و خانه بدمینتون نداریم.

وی ادامه داد: ایجاد انگیزه برای هیات های استانی که رتبه های برتر را در کشور کسب میکنند باید در اولویت قرار بگیرد.

رئیس هیات بدمینتون استان مازندران ضمن تقدیر از نگاه ویژه و حمایتی مدیرکل، گفت: خداروشکر درب اتاق مدیرکل به روی همه هیات های ورزشی باز بوده که از این بابت سپاسگزاریم.

وی افزود: ما به نگاه حمایتی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران نیاز داریم و انتظار داریم نمایندگان مجلس به ورزش استان توجه ویژه داشته باشند.

دغدغه هیات والیبال استان مازندران برای راه اندازی خانه والیبال

پوریا نعیمی رئیس هیات والیبال استان مازندران در گردهمایی روسا و سرپرستان هیات‌های ورزشی، از ظرفیت بالای والیبال در استان مازندران گفت و بیان داشت: نیمی از بدنه تیم ملی کشور از استان مازندران است اما استان یک خانه والیبال ندارد.

وی مازندران را سرشار از استعداد دانست و افزود: بالای ۸۰ درصد استان های کشور خانه والیبال دارند اما ما در استان والیبال خیز مازندران چنین امکانی نداریم و امیدواریم شرایطی محیا گردد تا بتوانیم در استان صاحب خانه شویم.

 

دبیر هیات ژیمناستیک استان مازندران نیز در این جلسه خواستار تعامل هیات ها با هیات ژیمناستیک استان مازندران شد و بیان داشت: این تعامل قطعا میتواند در استعدادیابی و پرورش استعداد تمامی رشته های ورزشی کمک شایانی داشته باشد.

کمک به ایجاد زیرساخت‌ها کمک به ورزش است

نقی مهدوی رئیس هیات ورزشهای جانبازان و معلولین، در گردهمایی روسا و سرپرستان هیات های ورزشی اظهار داشت: کمک به ایجاد زیرساخت‌ها خیلی به ورزش ما کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه، ساخت خانه‌های ورزشی لازمه کار است، افزود: همه ادارات نیاز به ورزش دارند و لازم است بودجه یک درصدی ادارات که تصویب شده است، در ورزش هزینه شود.

مهدوی بیان داشت: طبق فرمایش امام، ورزش برای همه لازم اما برای جانبازان و معلولین واجب است.

وی گفت: همه هیات های استان مازندران همه ساله جزو هیات های برتر هستند، اما نباید بودجه استان‌هایی که نصف استان مازندران هم افتخار آفرینی ندارند، یکی باشد.

باقری رئیس هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان، در گردهمایی روسا و سرپرستان هیات های ورزشی اظهار داشت:نابینایان محدودیت بسیار ویژه ای دارند.

وی افزود: ورزشکاران نابینایان بهترین تفریح برایشان ورزش است. چندین رشته ورزشی را ما داریم که بسیار هزینه بر است.

باقری ضمن تقدیر از مدیرکل ورزش و جوانان از نگاه ویژه به ورزش نابینایان، افزود: باید توجه ویژه ای به ورزش نابینایان گردد.

*نجات غریق، بزرگترین عملیات در استان مازندران است

نقی کلانتری سرپرست هیات بدنسازی و پرورش اندام در گردهمایی روسا و سرپرستان هیات های ورزشی ضمن تشکر از حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران از رشته بدنسازی و پرورش اندام، گفت: توفیقات خوبی در این رشته در سطح کشور رخ داده است که حاصل تلاش همه عزیزان بوده است.

وی افزود؛ میزبانی خوبی از مسابقات مستریونیورس داشتیم که توانستیم یک رویداد بزرگ در حد نام استان مازندران برگزار کنیم که خوشحالیم که مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران پا به پای ما در برگزاری این رویداد بزرگ همراه بود.

نقی کریمیان رئیس هیات نجات غریق در گردهمایی روسا و سرپرستان هیات های ورزشی اظهار داشت:حدود ۹۰۰ نجات غریق در استان مازندران مستقر هستند.

وی افزود: بالغ بر ۵۰ میلیون نفر به استان مازندران و در سواحل می آیند که بحث سلامت و جان آن‌ها با هیات نجات غریق مربوط می شود.

کریمیان بیان کرد: نجات غریق، بزرگترین عملیات است که در استان مازندران صورت می‌گیرد.

وی از دغدغه ها گفت و بیان کرد: مشکل حقوق، مشکل البسه، مشکل چتر داریم که نیاز است توجه ویژه ای گردد.

کریمیان خاطرنشان کرد: برای هوشمند سازی ساحل هزینه های زیادی شده است اما نیاز است برای اجرای آن، هرچه زودتر این اتفاق بیافتد.

کریمیان با اشاره به اینکه هیات نجات غریق با جان مردم سر و کار دارد، افزود: در رابطه با بحث دریا ورود و کمک کنید، چون فردا باید پاسخگوی مردم باشیم.

*هیات های ورزشی درخط مقدم ورزش مازندران

عادل عالیشان سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران در گردهمایی روسای هیات‌های ورزشی، اظهار داشت: هیات های ورزشی درخط مقدم ورزش مازندران هستند.

وی با بیان اینکه، سال آینده رویداد بسیار مهم بازی های آسیایی را داریم، افزود: سال جدید انتخابی المپیک و پارالمپیک را داریم و قطعا در سال جدید جلسات متعدد با حضور نواب روسا را خواهیم داشت.

وی ضمن تقدیر از پیگیری‌های نمایندگان مجلس، گفت: باید از ظرفیت نمایندگان برای رفع نیاز های ورزشی مازندران که امروز با آن مواجه است و اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران به تنهایی توانایی رفع این نیاز ها را ندارد، استفاده کرد.

عالیشان تاکید کرد: باید از ظرفیت نمایندگان مجلس و سایر مسئولین در جهت پیشرفت ورزش نهایت استفاده را کرد.
باید از ظرفیت های هیات های استان در مدیریت ملی ورزش و فدراسیون ها استفاده کنیم

وی ادامه داد: انتظار از مدیران ملی مازندران و نمایندگان استان اینست که از منابع انسانی این خطه در مدیریت ورزش کشور استفاده شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران بیان داشت: دو رویداد بین المللی بصورت همزمان در مازندران برگزار کردیم که تجربه بسیار خوبی در استفاده از ظرفیت های میزبانی مازندران بود.

عالیشان افزود: جامعه هدف بزرگی در حوزه ورزش و جوانان مازندران داریم و تنها ۳۲۶ پرسنل ورزش و جوانان در کل استان داریم که کار مدیریت فضای ورزش و جوانان را سخت و وظیفه ما را سنگین تر می کند.

وی خاطرنشان کرد: امکانات و اعتبارات ورزش و جوانان در مقایسه با سطح مطالبات بسیار ناچیز است.

*رفع هزینه درمان بیماری‌ها با ترویج ورزش همگانی/ نظارت بر باشگاه ها در اولویت باشد

روهام ابوطالبی رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان مازندران در این گردهمایی از اهمیت ورزش همگانی گفت و بیان داشت: در طول سالی که گذشت، اعزام های مختلفی داشته ایم.

وی افزود: ثبت رکورد های جهانی زیادی در این سال صورت گرفته است و تنها گواهینامه ای که فدراسیون صادر کرده برای استان مازندران بوده است.

ابوطالبی بیان کرد: این موفقیت ها حاصل حمایت اداره کل و هیات های ورزشی بوده است.

وی خواستار توجه ویژه به ورزش مازندران شد و گفت: سهم ورزش مازندران که بیش از ۱۷ استان کشور مقام کسب میکند در بحث بودجه خیلی کم است.

ابوطالبی گفت: ۴۵ هزار میلیارد تومان هزینه درمان بیماری های غیر واگیر می شود که عامل آن کم تحرکی است که قطعا با ورزش کردن درمان خواهد شد.

 

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان مازندران بیان کرد: ۵۹ درصد ایرانی‌ها دچار کم تحرکی هستند که نیاز است ورزش همگانی در بین مردم ترویج پیدا کند.

سرهنگ اسلامی مسئول بسیج ورزشکاران نیز در این گردهمایی به نگاه ویژه هیات های ورزشی به بحث فرهنگی گفت و بیان داشت: سال آینده کنگره شهدا را خواهیم داشت که نیاز است هیات های ورزشی پای کار باشند.

وی تاکید کرد: هیات ها، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را در برنامه های ورزشی داشته باشند.

اسلامی بیان داشت: هیات های ورزشی، شهدای رشته مربوط به خودشان را شناسایی کنند.

مسئول بسیج ورزشکاران تاکید کرد: هیات ها تمرکز و توجه خودشان را برای نظارت بر باشگاه های ورزشی داشته باشند.

 

*نمایندگان مجلس استان نگاه دلسوزانه به حوزه ورزش دارند

بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس، در گردهمایی روسای هیات‌های ورزشی با تاکید بر اهمیت موضوعات فرهنگی گفت: مطالبه گری در همه حوزه ها به برنامه محوری، پیگیری و احصا قوانین هم هست و تنها خوب صحبت کردن نیست.

وی با بیان اینکه نگاه سیاسی دولت و مجلس مشکلات را افزایش می دهد، افزود: فقط از منظر ورزش می توانیم درآمد بسیار خوبی کسب کنیم.

بابایی ادامه داد: هنوز فدراسیون ها و هیات ها به قابلیت های حرفه ای نرسیدند و نگاه ما به ورزش، حرفه ای، پایدار نیست و اگر نگاه حرفه ای شود نیاز به بودجه برای ورزش نیست.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس گفت: هزینه های جاری بسیار زیاد است و پرهزینه ترین دولت دنیا هستیم و این پرداخت های دولت تورم زا است.

وی با بیان اینکه، هرچه که به جلوتر می رویم کار سخت تر می شود، افزود: آقای دکتر سجادی وزیر ورزش از جنس ورزش و اخلاقمدار است و فقط یک فرد نمی تواند همه مشکلات را برطرف کند.

بابایی تاکید کرد: باید نگاه حرفه ای به ورزش داشته باشیم و باید ببینیم که چه به مدیران ورزشی دادیم و چه می خواهیم.

 

وی افزود: در تنظیم بودجه سال آینده تلاش کردیم نگاه ویژه ای به ورزش داشته باشیم.برنامه هفتم زیربنای اساسی اسناد بالادستی است.از تمام هیات ها درخواست میکنم نظرات شان را در راستای برنامه هفتم ارائه دهند.

این مسئول بیان داشت: ۴۷۰ کیلوتر ساحل و ۲۷۰ کیلومتر پلاژ داریم که باید به بخش خصوصی واگذار کنیم و می توانیم در این بخش بعنوان مشوق به هیات های ورزشی دهیم.

بابایی با بیان اینکه نباید در ورزش نگاه مقطعی داشته باشیم، افزود: بعنوان رئیس نمایندگان استان آمادگی کامل برای حمایت از همه رشته های ورزشی داریم.

رئیس مجمع نمایندگان گفت: اولویت بندی و سیاست های ۵ سال آینده ورزش استان را به نمایندگان اعلام کنید که بتوانیم کمک کنیم به توسعه ورزش استان!

وی با تاکید بر اینکه، حتما از افتخارآفرینان ورزش استان مازندران تجلیل به عمل آید، افزود: ورزشکاران مظلوم جانبازان و معلولین باید مورد توجه قرار گیرند و امیدوارم سال آینده سال خوب ورزش مازندران باشد.

کارنامی در پایان بیان داشت: همه ی نمایندگان مجلس استان نگاه دلسوزانه به حوزه ورزش دارند.

*لزوم همگرایی و ارتباط با مسئولان ارشد استان و نمایندگان مجلس جهت پیشبرد مطالبات حوزه ورزش

دکتر لقمانپور مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان در گردهمایی روسای هیات‌های ورزشی اظهار داشت: ۵۴ فدراسیون داریم که هیات های استانی آن هم در مازندران وجود دارد که نشان از اهمیت ورزش استان دارد .

وی افزود: ۵ الی ۶ هزار پروژه نیمه تمام داریم که با نرخ امروز که ۵۵ همت پول نیاز دارد که تعداد قابل توجهی هم در استان مازندران است که باید تامین اعتبار و تکمیل شود.

لقمانپور با بیان اینکه، میزبانی هیات ها در استان اقدام بسیار خوبی است، افزود: رویداد بین المللی پرورش اندام میزبانی بسیار خوبی برای مازندران بود که صدای آن در کشور شنیده شد.

وی افزود: همگرایی و ارتباط با مسئولان ارشد استان و نمایندگان مجلس جهت پیشبرد مطالبات حوزه ورزش تاثیرگذار است.

مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان بیان داشت: نمایندگان استان مازندران همیشه کمک ویژه به ورزش داشتند که در شرایط محدودیت های مالی بسیار مهم است.

لقمانپور ادامه داد: مالیات بر دخانیات مصوبه بسیار مهمی برای ورزش است که اگر تایید نهایی شود کمک شایانی به توسعه ورزش خواهد کرد.

وی افزود: ما تافته جدا بافته ای در فدراسیون های ورزشی نداریم. از مقام معظم رهبری تا مدیران پایین دستی همه ی شان تاکید ویژه ای به ورزش همگانی دارند.

این مسئول تاکید کرد: هر کسی سکاندار ورزش و جوانان مازندران بود، هیات ها باید همراهی و حمایت کنند. وزیر محترم و دیگر مسئولان جایگاه ورزش مازندران را می دانند.

وی از اهمیت ورزش مازندران گفت و افزود: کسی اگر در مازندران بتواند مدیریت کند حتما در کشور هم می تواند و این نشان دهنده نیروهای انسانی توانمند است.

 

به گزارش مازنداسپرت؛ در حاشیه این مراسم روسای هیات های ورزشی به بیان دغدغه ها و مشکلات هیات های ورزشی پرداختند.