جایگاه ۱۰ تکواندوکار مازنی در جدول رده بندی المپیکی تغییر کرد/بزرگی ها ۲ پله صعود داشتند

بر اساس آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی تکواندو، جایگاه ۱۰ تکواندوکاران ملی پوش مازنی در جدول رده بندی با تغییراتی همراه شد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، به نقل از روابط عمومی هیات تکواندو استان مازندران رنکینگ المپیکی ماه مه تکواندوکاران اعلام شد که جایگاه تکواندوکاران کشورمان با تغییراتی رو به رو بود.

براساس اعلام فدراسیون جهانی با توجه به آغاز دوره جدید رنکینگ برای کسب امتیاز و حضور تکواندوکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، رنکینگ فدراسیون جهانی از اول آگوست ۲۰۲۱ (۱۰ مردادماه ۱۴۰۰) به این شکل محاسبه می‌شود؛ از امتیازات سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، ۲۵ درصد، از امتیازات سال  ۲۰۱۹، ۵۰ درصد، از امتیازت سال ۲۰۱۸، ۷۵ درصد و از امتیازات سال ۲۰۱۷ و قبل از آن ۱۰۰ درصد کسر خواهد شد.

بر همین اساس تکواندوکاران سراسر جهان با شرکت در رقابت های آزاد بین المللی توانستند رنکینگ خود را بهبود ببخشند.

در رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی، در گروه مردان، نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان محمد حسن پلنگ افکن با ۳۴٫۲۵ امتیاز و ۲ پله سقوط در رده شصت و نهم قرار گرفت.

در وزن ۶۸- کیلوگرم سروش احمدی با کسب ۱۴۱٫۶۰ امتیاز و یک پله پایین تر نسبت به ماه قبل در رتبه هشتم قرار گرفت و عرفان بزرگی با ۹۲/‏۲۵‬ امتیاز به رده ۱۰۶  رسیدند.

دانیال بزرگی در وزن ۸۰- کیلوگرم با ۲ پله صعود و با ۵۲/‏۵۳‬ امتیاز به رده چهل و سوم رسید. علی اشکوریان نیز  با ۴۰٫۸۴ امتیاز  به رتبه شصت سقوط کرد.

در وزن ۸۰+ کیلوگرم علی احمدی با امتیاز ۴۰/‏۵۰‬ امتیاز به رتبه چهلم رسید. همینطور علیرضا نادعلیان دیگر هوگوپوش مازنی  با ۲۶٫۰۰ امتیاز و یک پله صعود در رده هفتاد و دوم جای گرفتند.

اما در گروه زنان در وزن ۵۷- کیلوگرم؛ زهرا شیدایی با کسب ۶۸٫۴۰ امتیاز به رده چهلم رسید. پریسا جوادی با ۴۳/‏۳۴‬ امتیاز نیز بدون تغییر در رده هفتاد و یکم قرار دارد.

در وزن ۶۷+ کیلوگرم؛ زهرا پوراسماعیل با ۰۵/‏۳۷‬ امتیاز و بدون تغییر در رده چهل و هشتم ایستاده است.