سلامت انسانی ماموریت اصلی حوزه همگانی

حسین دلیری معاونت توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران در گفتگویی اظهار داشت : برای داشتن جامعه‌ای شاداب و سالم همواره باید نگاه ویژه‌ای به ورزش همگانی در راستای ایجاد حرکت و جنب‌وجوش شود .

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،حسین دلیری معاونت توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران در گفتگویی اظهار داشت : برای داشتن جامعه‌ای شاداب و سالم همواره باید نگاه ویژه‌ای به ورزش همگانی در راستای ایجاد حرکت و جنب‌وجوش شود .
او با بیان این که ورزش یکی از بهترین راه های ایجاد نشاط و امید در جامعه است، گفت: در سال جدید توجه و اهتمام ویژه به منویات مقام معظم رهبری درخصوص ورزش همگانی، ایجاد نشاط عمومی وفاداری اجتماعی توجه نمودن فرصت تفریحات سالم برای همه، ارتقاء سلامت جسمی و روحی اقشار مختلف جامعه، توسعه مهارتهای فردی وحرکتی و بهبود روابط اجتماعی، ارتقاء سطح سواد حرکتی اقشار مختلف جامعه، پایش برنامه های فوق و ارزیابی ادارات تابعه و هیات های زیر مجموعه در دستور کار معاونت همگانی قرار دارد.
دلیری با اشاره به تلاش در جهت جایگاه حوزه همگانی مازندران درکشور، بیان داشت : ماموریت اصلی حوزه همگانی سلامت انسانی است و در تحقق اهداف از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
معاونت توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران گفت : سال گذشته هم سال بسیار پرمشغله داشتیم . تعیین تکلیف دو هیات روستایی ( پس از چهار سال ) و همچنین هیات همگانی ( پس از یک سال و نیم ) که با انتخاب رئیس به آرامش رسیدند.
وی ادامه داد : سیاستگذاری حوزه همگانی وزارت با برگزاری جلسات میدانی ازکلیه روسای ادارات و هیات های ورزشی مرتبط با حضور درشهرستانها ازگلوگاه تا رامسر تبیین شد.
این مسئول خاطرنشان کرد : نگاه حوزه همگانی به رویداد محوری نیست به برنامه محوری هست. نگاه ما در راستای ارتقای مشارکت اجتماعی در ورزش می باشد.
معاونت توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران افزود:کاهش آمار کم تحرکی و بی تحرکی با همکاری کلیه دستگاهها و نهادها و بهرمندی از کلیه ظرفیتها در راستای نهادینه کردن طرح توسعه ورزش همگانی صورت گرفت.
دلیری با بیان اینکه دستاوردهای خوبی در سال ۹۸ در حوزه همگانی حاصل شد، افزود : حوزه همگانی اداره کل جزء ۴ اداره کل برتر در برگزاری طرح های ملی وانعکاس رسانه ای از سوی وزارت ورزش وجوانان انتخاب و مورد تجلیل قرارگرفت.
وی ادامه داد : مازندران در مسابقات ملی جام خوشه چین روستایی کشور منطقه ۲ نائب قهرمان شد. در جشنواره بزرگ آئین بومی و محلی کشور دستاوردهای روستایی کشور مازندران از سوی وزارت ورزش وجوانان مقام نخست رو به خود اختصاص داد. در هیاتهای ورزشی، هیات بدنسازی و پرورش اندام، باستانی و کشتی پهلوانی و نجات غریق هم عملکرد خوبی درسال ۹۸ داشتند.
دلیری در خصوص سالم سازی دریاها گفت و بیان داشت : در طرح سالمسازی دریا هم با نظارت میدانی وارد عمل شدیم ودرسال گذشته ۹۵۰۰ ناجی در سواحل مازندران بطول ۴۸۰ کیلومتر چیدمان شدند و۹۷ طرح دریا درسال ۹۸ درکل مازندران داشیم.
وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ ناجی در مناطق حادثه خیز وکور بکارگیری شدند، افزود : با برنامه ریزی ای که انجام شد۱۹/۵ کاهش غریق را درسال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ شاهد بودیم. در سال نود و هفت ۴۷ غریق داشتیم و در سال نود و هشت ۲۹ غریق داشته ایم.
معاونت توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران در پایان گفت: ضمن تقدیر از همه مسئولان خصوصا استاندار ورزشی و مدیرکل معزز، امیدواریم بتوانیم استمرار حمایتها را در اجرایی نمودن برنامه ها و سیاست های جدید وزارتخانه درسال ۹۹ باموفقیت سپری نمائیم.