واکنش داوران به موضوع خودکشی مهرداد نجفی

جمعی از داوران کشور در فضای مجازی در خصوص خودکشی مهرداد نجفی متن بیانیه ای را صادر کردند که در ادامه میخوانید :

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مهرداد نجفی کمک داور زنجانی به دلایل شخصی و خانوادگی خودکشی کرد و وضعیت جسمانی مطلوبی ندارد.

یکی از کمک داوران لیگ برتری که البته امسال قضاوتی در لیگ نوزدهم به او نرسیده است، به دلایل خانوادگی و شخصی خودکشی کرد و اکنون در حالت کما در بیمارستان به سر می‌برد.

یکی از نزدیکان درباره حال جسمی این کمک داور گفت: وضعیت جسمانی او مطلوب نیست و این کار ربطی به قضاوت نکردن در لیگ نوزدهم ندارد. همچنین پزشکان گفته‌اند که با به هوش آمدن این داور، او دچار مشکل جدی در وضعیت جسمانی‌اش خواهد داشت.

برادر مهرداد نجفی: نامه مهرداد را پاک کردیم

برادر مهرداد نجفی مدعی است که قضاوت نکردن در لیگ نوزدهم باعث شده تا این کمک داور خودکشی کند.

بهنام نجفی برادر مهرداد نجفی، کمک داوری که خودکشی کرده است در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط جسیم برادرش گفت: او دیشب چشمانش را باز کرد و حالش مساعد است. البته هنوز نمی‌تواند صحبت کند ولی وضعیتش رو به بهبود است و دکترها به روند درمانی‌اش امیدوارند. خدا را شکر او من را شناخت و امیدواریم هر چه زودتر خوب شود و از مردم می‌خواهیم برای او دعا کنند.

وی ادامه داد: بدن آماده او و این که تمریناتش را هر روز پیگیری می‌کرد باعث شد تا در مقابل این حادثه کم نیاورد و وضعیتش بهتر شود.

برادر نجفی درباره دلیل خودکشی این کمک‌داور عنوان کرد: شرایط روحی به همراه قضاوت نکردن در لیگ برتر باعث شد تا مهرداد دست به چنین کاری بزند. او به من گفت لیاقتش پرچم زدن در لیگ برتر است و حتی عملکردش در تست‌های پیش‌فصل عالی بود. او دلش از رئیس کمیته داوران پر بود که چرا به او قضاوت نمی‌دهد. او حتی نامه‌ای در صفحه شخصی خود برای ممبینی نوشت که ما آن را پاک کردیم. این کار درستی نبود که کمیته داوران با برادرم انجام داد و ما از ممبینی نخواهیم گذشت.

 

جمعی از داوران کشور در خصوص خودکشی مهرداد نجفی متن بیانیه ای را در فضای مجازی صادر کردند که در ادامه میخوانید :

دوستان عزیز با توجه به متن ارسالی عصر امروز در این گروه مبنی بر اقدام به خودکشی یکی از هم کیشانمان جناب مهرداد نجفی حقیقتا جویای اصل ماجرا از همشهریان و هم استانی های عزیز ایشان گشتم که متفق القول اینگونه بیان نمودند : اولا این عزیز بزرگوار که خداوند شفای عاجل عنایت فرماید به ایشان در دوسال گذشته از همسرش جدا گشته و درگیر مسائل خانوادگی بوده اند و در ثانی دوست عزیزمان در چند ماه اخیر از کار بیکار شده و باتوجه به اینکه در شرایط مالی خوبی به سر نمی برده ناچارا به سمت و سوی مادرش که در کرج ساکن میباشد میرود و طلب پول میکند و از آنجا که پاسخ منفی می شنود طلب سهم الارث پدری مینماید و تهدید مینماید در صورتی که سهمش پرداخت نگردد دست به خودکشی میزند ؛ و این دوستمان وقتی مطالبه اش به نتیجه نمی انجامد با استفاده از نوعی نوشیدنی و قرص اقدام به خودکشی نموده و اینکه خود را به دار آویخته کاملا کذب بوده ؛ و اصل ماجرا این بوده که عنوان نمودند و هیچ ربطی به داوری و جناب ممبینی نداشته و اتفاق رخ داده مربوط به روز دوشنبه بوده .اینکه یه عده آدم معلوم الحال سعی در ایجاد فضای کثیف و سخیف برای ریاست محترم کمیته داوران کشور و این اقدام را به سمت و سوی ایشان کشاندن بر همگان روشن و مبرهن میباشد ؛ مجددا از درگاه خداوند متعال طلب شفا و بهبود در سلامتی کامل این داور فوتبال را خواستارم ؛ و امیدوارم مشکلات ایشان در خانواده و جامعه مرتفع گردد و به کانون گرم خانواده و جامعه برگردد . روی سخنم با اون دسته از عزیزانی است که شکارچی لحظات شده اند و دوست دارند به هر شکل ممکن آرامش جامعه داوری ایران را برهم زده و مخدوش نمایند .انصافا به چه قیمتی حاضر به اینگونه بازی های کثیف شده اید ؟ برای رسیدن به مقصودتان واقعا حاضرید با جان و مال و آبرو و ناموس مردم بازی کنید ؟ یعنی اینقدر منافع دارد ؟ چه سودی و امکاناتی در این داوری و سکانداری وجود دارد که بعضی ها که باید به فکر کفن و دفن خودشان باشند هنوز دست از این داوری و جامعه داوری بر نمی دارند، برخی از این دوستان اگر تا الان مرده بودند ؛ استخوانهایشان تا حالا باید پودر شده بود ولی دوست ندارند دست از سر جامعه داوری بردارند ؟ برای ماهم توضیح دهید چه چیزی دارد این داوری که اینقدر خودتون را له آب و آتیش میزنید ؟ لااقل این آخر عمری استغفار کنید تا حداقل حق هایی که ضایع نموده اید از بار گناهانتان کم شود ؛ هرچند که محال است اکثریتتان در روز حساب و کتاب رنگ بهشت ببیند .
در پایان ضمن آرزوی سلامتی و بهروزی برایتان. شفای عاجل برای این عزیز بزرگوار آرزومندیم. و خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند و از سر تقصیرات سهوی ما بگذرد .