تجلیل از قهرمانان مازندرانی با حضور رئیس کمیته ملی المپیک

با حضور رئیس کمیته ملی المپیک و مسؤولان استانی در جلسه شورای اداری مازندران از ۲۱ ورزشکار مدال‌آور استان در بازی‌های آسیایی و پارآسیایی جاکارتا تجلیل شد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،آیین تجلیل از ۲۱ ورزشکار مازندرانی مدال‌آور بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ با حضور سید رضا امیری صالحی رئیس کمیته ملی المپیک ، آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، استاندار، نمایندگان شهرستان‌های استان در مجلس و مدیران ستادی، در جلسه شورای اداری مازندران برگزار شد.

سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این جلسه مازندران را یکی از مراکز مهم ورزش کشور برشمرد و گفت: بیشترین ظرفیت جوانان ورزشکار در این استان ظهور و بروز دارد و مازندران در کنار تعدادی از استان‌های دیگر از مراکز مهم و قهرمان پرور ورزش کشور محسوب می شود.

صالحی‌امیری با بیان اینکه ورزش عامل نشاط ملی است، گفت: تلاش ما بر این است که عرصه فرهنگی ورزش را تقویت و با مرتبط کردن ورزش قهرمانی به پهلوانی، روح فضیلت و اخلاق را وارد ورزش کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک بر اجتماعی کردن ورزش تأکید کرد و ادامه داد: نشاط به معنای رضایت از مجموعه تحولات زیستی فرد است که یکی از بسترهای آن ورزش است.

صالحی امیری گفت: مازندران در سطح ملی می‌درخشد و استاندار دلسوز و زحمتکش این استان نیز به این حوزه توجه دارد و امیدواریم ورزشکاران این استان همچون گذشته در بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ بدرخشند و از نمایندگان انتظار داریم ۲۷ درصد ارزش افزوده در بودجه ۹۹ را که در توسعه زیرساخت‌ها انقلابی ایجاد کرده است، تقویت کنند.

حبیب حسین‌زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران  نیز با اشاره به اینکه در دولت، تلاش بر ارتقای سرانه ورزشی استان بوده است، گفت: در حال حاضر این سرانه در استان ۱.۲ مترمربع است و جهت‌گیری ما تا سال ۱۴۰۰، ارتقای آن به ۱.۵ مترمربع است. او با اشاره به هدیه مقام معظم رهبری و افتتاح ورزشگاه نوشهر، از افتتاح ورزشگاه نور در آینده نزدیک خبر داد و اعلام کرد که امروز کلنگ بازسازی و‌مرمت ورزشگاه شهید متقی شهرستان ساری به زمین زده شد.

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران نیز با تأکید بر اینکه اهمیت ورزش مازندران قابل کتمان نیست، گفت: هرگونه هزینه در ورزش مازندران سرمایه‌گذاری است و اگر توجه کافی به ورزش مازندران شود چندین برابر استان‌های دیگر در حوزه ورزش بازدهی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مازندران در طول یک سال به بیش از ۵۰۰ مدال دست یافت، تاکید کرد در صورت حمایت از ورزش این استان اینگونه رکوردها قابل تکرار است.

حسین‌زادگان افزود: به دلیل اینکه مازندران کشاورزی محور است در مورد تیم‌داری ورزشی مشکلاتی داریم که امیدواریم با نگاه مسؤولان ملی این مشکلات برطرف شود.

استاندار مازندران با اشاره به شرایط پیش روی دولت تاکید کرد: منافع ملی باید مورد توجه همه مسئولان استانی باشد.

در این جلسه تعدادی از ورزشکاران مدال آور بازی‌های آسیایی و پارآسیایی جاکارتا به نمایندگی از ۲۱ مدال اور و همچنین آرین غلامی شطرنج باز نوجوان استان بعنوان ورزشکار جوانمرد مورد تجلیل مسؤولان حاضر قرار گرفتند.