سرانه ورزشی مازندران در بودجه ۹۹ تقویت شود

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در بودجه ۹۹ سرانه ورزشی مازندران تقویت شود چرا که ظرفیت سخت‌افزاری ورزش در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،سیدرضا صالحی امیری ظهر امروز در جلسه شورای اداری مازندران با اشاره به اینکه مازندران مهد ورزش کشور است و در عرصه های آسیایی و المپیک خوش درخشیده است، اظهار کرد: بدون مازندران ورزش ایران ابتر است.

وی با اشاره به اینکه ورزش علاوه بر غرور و هویت ملی عامل نشاط باید باشد، تصریح کرد: ورزش باید از قهرمانی به پهلوانی سوق داده شود و ورزش در بطن اجتماعی حاضر باشد اما نشاط به معنای رضایت از تحولات زیستی یک فرد است و تنها به برگزاری کنسرت های  موسیقی معنا نمی داد.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: نشاط مفهوم عام اجتماعی است که یکی از بسترهای آن ورزش است.

این مسؤول با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بیشتری در حوزه ورزش مازندران باید ایجاد شود، عنوان کرد: در بودجه ۹۹ سرانه ورزشی مازندران تقویت شود به طوری که ظرفیت سخت افزاری ورزش در سال‌های اخیر افزایش یافته و باید بیش از این سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش مازندران انجام شود.

صالحی امیری تاکید کرد: مازندران در المپیک جوانان و جاکارتا و المپیک بعدی خواهند درخشید.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز با تاکید بر رعایت اخلاق در مدیریت به بیان فرازهایی از بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: رعایت اخلاق در مدیریت از لازمه‌های مدیریت روز است.

وی همچنین با قدردانی از همکاری مردم در توجه به شرایط کشور گفت: مطالبات نمایندگان مردم در جلسات مشترک بررسی و پیگیری می‌شود.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز با بیان اینکه اهمیت ورزش استان در کشور قابل کتمان نیست، اظهار کرد: برای همه استعدادهایی که در استان است باید ورزش مازندران ارتقا یابد و هرگونه سرمایه‌گذاری در استان چندین برابر پاسخ خواهد داشت. اقتصاد کشاورزی تیم‌داری دچار ضعف جدی است که سرمایه‌گذاران به ورزش را پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه رشد و توسعه یک کشور با همکاری همگان میسر می‌شود و برای نمایندگان ما و مسؤولان آنچه اهمیت داشته باشد وحدت است، تصریح کرد: کشوری با اقتصاد نفتی هستیم و سال بعد اولین سالی است که به بودجه نفت وابسته نخواهد بود.

این مسؤول در پاسخ به انتقاد نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پسماند یک اولویت است و با کمک همه در حال رفع شدن است و همه باید کمک کنند. مشکلات پسماند در مناطق مختلف استان به شیوه‌های مختلف در حال رفع شدن است. بودجه های پسماند استان با کمک همه در مجلس و دولت تصویب شده است و در حال اجرا است.

در این جلسه از معین نویدبخش ورزش کبدی مدال آسیایی، احسان موسی‌نژاد ورزش نابینایان مدال آسیایی، نقره پارااسیایی محمد رضا خیرالله زاده نقره پارااسیایی، پدر نوشاد عالمیان، ورزشکار جوانمرد آرین غلامی که پدرش جایزه وی را دریافت کرد؛ تجلیل شد.