لزوم نخبه پروری و کشف استعداد در دل روستاها

مجمع سالانه هیات ورزش های بومی و محلی در بابلسر و با حضور مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، دلیری معاون توسعه ورزش همگانی و سایر اعضای مجمع برگزار شد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مجمع سالانه هیات ورزش های بومی و محلی در بابلسر و با حضور مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، دلیری معاون توسعه ورزش همگانی و سایر اعضای مجمع برگزار شد.

حسین دلیری معاون توسعه ورزش همگانی استان مازندران در حاشیه برگزاری مجمع سالانه هیات ورزش های بومی و محلی در بابلسر که با حضور روسا و نواب رئیسان هیات های شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت : قلب تپنده کلیه ورزش های ما در روستاها هستند.

وی افزود : هیات ورزش های روستایی می تواند با تشکیل یک کمیته استعدادیابی، معدن رشته های ورزشی را نخبه پروری کند و آنها را به سمت هیات های مرتبط سمت و سو بدهد.

معاون توسعه ورزش همگانی استان مازندران ادامه داد : مسئولین این هیات با حضور در دل روستاها می توانند برای کلیه رشته های ورزشی کشف استعداد کنند .

این مسئول بیان داشت : تعامل با انجمن های ورزشی و تربیت بدنی آموزش پرورش، در خصوص ترویج ورزش روستایی و احیای ورزش های بومی محلی می تواند گامی مهم برای پیشرفت این هیات باشد.

وی با تاکید بر توجه ویژه به کشتی لوچو و ترویج این رشته گفت : در این رشته محلی ورزشکاران و قهرمانان زیادی در طول این سال ها کشف شده اند و برای همین کشتی لوچو را نباید محدود به سه ماهه تابستان کرد و این ورزش باید در طول سال تداوم پیدا کند و مسابقاتش در سایر اماکن ورزشی هم برگزار گردد تا ترویج پیدا کند.

دلیری در این نشست با اشاره به قهرمانی مازندران در جشنواره بومی محلی کشور، خطاب به رئیس فدراسیون گفت : مازندران در این جشنواره در حضور سایر استان ها با اقتدار عنوان نخست را از آن خودش کرده است و به همین دلیل رئیس فدراسیون باید نگاه ویژه ای به ورزش روستایی مازندران داشته باشد.

معاون توسعه ورزش همگانی استان مازندران ادامه داد : این گوشه ای از توانایی های ورزش مازندران در بحث روستایی و بازی های بومی محلی بود که فدراسیون باید توجه ویژه ای داشته باشد و بستر های لازم را مخصوصا در تخصیص اعتبار برای مازندران فراهم کنند.

این مسئول در خصوص حضور مجدد بحرگرد بعنوان رئیس هیات اظهار داشت : به رئیس هیات بومی محلی استان هم اعلام کرده ایم که باید با طرح و برنامه جواب اعتماد آرای کسب شده توسط روسا و نواب روسای هیات های شهرستانی را بدهد.

وی ادامه داد : این هیات باید با برنامه محوری کارها را پیش ببرد و ما نیز تقویم ورزشی ۶ ماهه دوم را از این دوستان مطالبه کرده ایم.

گفتنیست؛ در این نشست دلیری معاون توسعه ورزش همگانی استان مازندران و سایر حاضرین در جلسه، یاد و خاطره مرحوم حسن اسماعیل پور که زحمات زیادی برای ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کشیده بود را گرامی داشتند.