بیش از سی درصد ، سهم آمل در مدال های تیم استان مازندران

در پایان دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور ٥٧ رشته در بخش پسران و ٣٩ رشته در بخش دختران شرکت کردند .

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در پایان دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور ٥٧ رشته در بخش پسران و ٣٩ رشته در بخش دختران شرکت کردند . ١٩ استان میزبان استعدادهای برتر کشور بودند در حالی که در سال گذشته ٢٩ استان میزبانی این‌مسابقات را برعهده داشتند که در مقایسه با نخستین دوره بیش از ٦ درصد کاهش داشته است. ٣١ هزار و ٣١٦ ورزشکار مربی و سرپرست در این رویداد حضور داشتند که سال گذشته ٢١هزار و ٨٨٧ نفر شرکت داشتند. از این تعداد ١٤ هزار و ٥٤٣ ورزشکار در بخش پسران و ٩ هزار و ٣٩٦ ورزشکار در بخش دختران شرکت کردند . استان مازندران در جدول این مسابقات که هنوز نهایی نشده است ۱۲۹ مدال شامل ۴۶ طلا ، ۲۶ نقره و ۵۷ برنز کسب کرده است که شهرستان آمل به تنهایی ۳۰ درصد این مدال ها را تصاحب کرده و بیش از ۲۴ مدال رنگارنگ سهم ورزشکاران آملی در این‌مسابقات بوده است که سهم پسران ۱۵ مدال و سهم دختران ۹ مدال بوده است . مربیان و سرپرستان آملی در قالب مربیان تیم مازندران حضوری پررنگ در این دوره از مسابقات داشته و عملکرد خوبی از خود بجای گذاشتند‌.

در رشته موی تای و در بخش دختران مازندران به مقام سومی دست یافت که آرزو حق پناه و یلدا منصوری به مدال طلا ، شیرین بابائیان و سوگند اسماعیل زاده به مدال نقره و مانیا عبدی به مدال برنز دست یافتند . در موی تای پسران علیرضا نادری با کسب مدال طلا به همراه محمد رضا علیزاده مربی تیم راهی اردوی تیم ملی شدند . در کاراته نیایش نعمتی نقره ای شد . در باستانی علی مشایی ۲ طلای با ارزش در دو بخش چرخ تیز و چمنی کسب کرد . در بوکس محمدحسین عزیزی طلایی شد و علیرضا براتعلی پور هم به نقره این مسابقات بسنده کرد . تک مدال برنز پریماه جلالی ، سهم آمل در شطرنج بود . طلای فاطیما محمدی در دختران و برنز پوریا ولی پور در پسران مدال آوران ووشوی آمل در این مسابقات را تشکیل دادند . در دومیدانی خوب ظاهر شدیم و سجاد دهقانی در پرتاب نیزه با اقتدار طلایی شد . شمشیربازی آمل هم دستش از مدال کوتاه نماند و رضا اسپیاری مدال برنز را از آن خود کرد . مدال برنز محمدحسین عباسی سهم آمل در نائب قهرمانی مازندران در کشتی فرنگی بود .‌ والیبال مازندران هم مثل رده های مختلف مسابقات آقایی کرد و دو تیم مازندران الف و مازندران ب به مقام های اولی و دومی دست یافتند که در تیم مازندران الف محمدحسین مقیمی ، مازیار برزگر و عزت الله داودی و در تیم مازندران ب ابوالفضل مهدیان ، مانی رستمی و نصیری حضور داشتند . نوژین نیکپور تنیسور آملی به همراه مربی آملی اش هنگامه عزیزی مدال برنز تنیس را تصاحب کردند .

در دیگر رشته ها چه در بخش گروهی و چه در بخش انفرادی ورزشکاران زیادی از شهرستان آمل در تیم منتخب مازندران در این دوره از رقابت ها حضور داشتند که متاسفانه موفق به کسب مقام نشدند . کسب ۲۴ مدال آن هم فقط توسط ورزشکاران عملکرد خوب و قابل قبول برای ورزش آمل بوده و نشان دهنده آن است که این استعدادها حرف های بسیار زیادی در مسابقات مختلف از جمله مسابقات بین المللی خواهند داشت.

 

نویسنده : سید علی حسینی