آغاز فصل جدید لیگ‌برتر بسکتبال در غیاب قهرمان! / ۴ تیم در نخستین تجربه

فصل جدید لیگ برتر بسکتبال در حالی از فردا پنجشنبه آغاز می‌شود که مهرام، قهرمان دوره گذشته مسابقات غایب است. به گزارش مازند اسپرت ؛ فصل جدید لیگ برتر بسکتبال از فردا پنجشنبه آغاز می‌شود و ۱۰ تیم دانشگاه آزاد، پتروشیمی بندرامام، شهرداری گرگان، نفت آبادان، شیمیدُر تهران، نیروی زمینی، شهرداری تبریز، آینده سازان میهن […]


فصل جدید لیگ برتر بسکتبال در حالی از فردا پنجشنبه آغاز می‌شود که مهرام، قهرمان دوره گذشته مسابقات غایب است.

به گزارش مازند اسپرت ؛ فصل جدید لیگ برتر بسکتبال از فردا پنجشنبه آغاز می‌شود و ۱۰ تیم دانشگاه آزاد، پتروشیمی بندرامام، شهرداری گرگان، نفت آبادان، شیمیدُر تهران، نیروی زمینی، شهرداری تبریز، آینده سازان میهن اصفهان، شهرداری اراک و ثامن مشهد باید برای کسب عنوان قهرمانی با یکدیگر رقابت کنند.

بعد از پایان جام ملت‌ها حالا همگان آماده به صدا در آمدن سوت آغاز بازی در عرصه باشگاهی هستند.

*غیبت قهرمان و نخستین تجربه ۴ تیم

شیمیدُر، شهرداری تبریز، شهرداری اراک، آینده سازان ۴ تیمی هستند که نخستین حضور خود در لیگ برتر را تجربه خواهند کرد و نکته جالب توجه برای این فصل غیبت مهرام، قهرمان دوره گذشته لیگ ملی و لیگ حرفه‌ای خواهد بود. مهرامی‌ها که به نوعی ویترین بسکتبال ایران در آسیا محسوب می‌شوند، دلخوری‌هایی را از شرایط این رشته داشتند و از لیگ برتر کناره‌گیری کردند و ترجیح دادند در دسته اول فعالیت می‌کند.

*هاشمی به دانشگاه آزاد رفت، شاهین‌طبع  جنوبی شد

مهمترین جابجایی در میانی مربیان را می‌توان به جدایی هاشمی از مهرام و حضورش در دانشگاه آزاد و رفتن مهران شاهین طبع از تهران به پتروشیمی بندرامام دانست. این دو مربی فصل گذشته در مهرام و دانشگاه آزاد فینالیست بودند که جدال شان با برتری هاشمی همراه شد.

این فصل نیز باید جدال این دو مربی را حساس دانست.

اسدالله کبیر پس از چندین فصل حضور در شهرداری گرگان از این تیم جدا شو محمد مهدی ایزدپناه به تیم سابق خود بازگشت تا هدایت گرگانی‌ها در این فصل برعهده بگیرد.

نفت آبادان و ثامن مشهد با مربیان فصل گذشته خود یعنی حماد سامری و مهدی صاحبیان کار خواهند کرد، محمد کسایی پور هدایت شهرداری اراک را برعهده دارد و شیمیدُر به مربی خود در لیگ دسته اول یعنی جواد رحمتی پور اعتماد کرده است و او را در لیگ برتر هم روی نیمکت می‌بیند.

نیروی زمینی با سعید خانی کار می‌کند و آینده سازان میهن اصفهان نیز با امید دادفرنیا به مصاف حریفان خواهد رفت.

در این بین شهرداری تبریز را شاید بتوان بلاتکلیف‌ترین تیم لیگ دانست که از چند ماه پیش دو بار بهزاد افرادی را به عنوان مربی انتخاب کرده است، اما هر دو بار به سرانجام نرسیده است. وی روز گذشته از سمت خود استعفا داد و باید دید وضعیت تیم تازه لیگ برتری تبریز چگونه خواهد بود و کدام مربی روی نیمکت این تیم می‌نشیند. حتی شنیده می‌شد این تیم از لیگ برتر هم انصراف بدهد.

* دغدغه کمتر بازیکنان ملی برای حضور در تیم‌ها

در مورد بازیکنان هم می‌توان گفت امسال با دغدغه کمتری جذب تیم‌ها شدند و مانند چند فصل گذشته به دقایق پایانی آغاز لیگ نرسید.

پتروشیمی، دانشگاه آزاد، شیمیدُر، نفت آبادان و شهرداری اراک نسبت به تیم‌های دیگر یارگیری خود را زودتر و بهتر انجام دادند.

پتروشیمی با جذب داورپناه و آرمان زنگنه از مهرام و حفظ بهنام یخچالی سهمیه ملی خود را تکمیل کرد.

دانشگاه آزاد اما روزبه ارغوان و جواد داوری را نگه داشت و صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم را را به ترکیب تیمش اضافه کرد.البته صمد در مرحله پلی‌آف و بعد از پایان لیگ چین به دانشگاه آزاد خواهد آمد.

شیمیدر را به نوعی می‌توان بدل مهرام دانست. آنها در این فصل سه ملی‌پوش مهرام یعنی ساهاکیان، اصلانی و مشایخی را جذب کردند. در کنار آنها باید به جذب امیر صدیقی هم اشاره کرد.

نفت آبادان هم تیم خوبی را برای این فصل بسته است. آرن داودی، محمد جمشیدی و محمد حسن‌زاده سهمیه‌های ملی این تیم هستند و خیلی‌ها از حالا نفت را در میان ۴ تیم برتر می‌بینند. آبادانی‌ها از سوی دیگر دو بازیکن خارجی هم جذب کرده‌اند و می‌خواهند با قدرت لیگ را آغاز کنند.

در تیم اراک در این فصل اصغر کاردوست و حامد آفاق به عنوان بازیکنان ملی هستند که از جمله نفرات با تجربه تیم ملی محسوب می‌شوند و این تیم به دنبال حضور موفق در اولین تجربه خود است.

گرگانی‌ها همانند فصل گذشته بنی کوچویی را در این فصل هم جذب کرده‌اند و حامد سهراب نژاد هم از پتروشیمی به این تیم آمد. بابک نظافت با تجربه هم یک فصل دیگر در این تیم حضور خواهد داشت.

حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی و مهدی کامرانی بازیکنان ملی‌پوشی هستند که در ایتن فصل در لیگ چین حضور دارند. صمد برای پلی‌آف با دانشگاه آزاد قرارداد بسته وگفته می‌شود حامد حدادی هم به پتروشیمی می‌رود.

* ۹ خارجی در آغاز فصل

ادگار سوسا( پتروشیمی)، تونی ویدن(دانشگاه آزاد)، اسلاوکو ورانس( آینده سازان اصفهان)، رایان ریچاردز و نهیر میرزا( شهرداری گرگان)، زلاتکو یووانیچ وسیریل آوِر ( نفت آبادان) ایوان کولیویچ (شهرداری اراک) و کوکیناس(ثامن مشهد)، بازیکنان خارجی این فصل محسوب می‌شوند.

برنامه هفته اول لیگ برتر به شرح زیر است:

پتروشیمی بندر امام – ثامن مشهد

شهرداری اراک – آینده سازان میهن اصفهان

نیروی زمینی – شهرداری تبریز

دانشگاه آزاد – نفت آبادان

شهرداری گرگان – شیمیدُر تهران

تمام مسابقات از ساعت ۱۶ آغاز می‌شود.