حسین دلیری : افزایش نشاط نزد خانواده ها با غنی سازی اوقات فراغت

غنی سازی اوقات فراغت یکی از راهکارهای موثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی جامعه است که به بروز خلاقیت ها و استعدادهای افراد منجر می شود، از این رو فرهنگ سازی به منظور استفاده بهینه از این اوقات ضمن ارتقای بهره وری در این استان به افزایش نشاط شهروندان کمک می کند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،معاونت توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران در گفتگویی با اشاره به اینکه با شعار خانواده فعال تابستان جذاب دنبال افزایش نشاط خانواده ها هستیم، اظهار داشت : غنی سازی اوقات فراغت یکی از راهکارهای موثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی جامعه است که به بروز خلاقیت ها و استعدادهای افراد منجر می شود، از این رو فرهنگ سازی به منظور استفاده بهینه از این اوقات ضمن ارتقای بهره وری در این استان به افزایش نشاط شهروندان کمک می کند.

دلیری افزود: بستر غنی سازی اوقات فراغت برای خانواده ها در حوزه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، فنی و حرفه‌ای باید فراهم شود و مشارکت دستگاه‌های اجرایی در این راستا ضروری است.

وی بر ضرورت نوآوری در حوزه اوقات فراغت تاکید کرد و یادآور شد: انتظار می‌رود در تعطیلات تابستان تغییر و تحول خوبی در سطح استان به ویژه در زمینه اوقات فراغت به وجود آید.

معاونت توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران تصریح کرد: حل مسائل و مشکلات خانواده ها و جوانان دغدغه اصلی مسئولان است و شکوفایی استعدادها و استفاده بهینه از توانایی آنان باید در اهم امور مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از ظرفیت جوانان مستعد شهرستان به خوبی بهره برد.

این مسئول اظهار کرد: پر کردن اوقات فراغت جوانان، اهمیت خاصی دارد چرا که این کار در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی می‌تواند داشته باشد.

دلیری با تآکید بر اهمیت برنامه ریزی برای اوقات فراغت و ارتقای سلامت و نشاط اجتماعی با برنامه تابستانه با ورزش با شعار خانواده فعال گفت:اوقات فراغت یکی از مسائل مهم نوجوانان و جوانان است که شناخت نیازمندی ها و رفع احتیاجات و برنامه ریزی صحیح برای اوقات فراغتی که آنها در اختیار دارند باعث می شود تا خلاقیت ها، نوآوری ها همراه با تفکر سیال نمود خود را نشان دهند.

وی افزود:غنی سازی اوقات فراغت، توجه به رشد همه جانبه شخصیت فرزندان است و اگر افراد برنامه ای مشخص برای گذراندن مفید اوقات فراغت خود نداشته باشند این بی برنامگی سایر جنبه های زندگی را به طور چشمگیری تحت شعاع خود قرار می دهد.