طلای فروتن و برنز فیروز پور در کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان ـ استونی

در رقابت‌های کشتی آزاد جوانان جهان ـ استونی فروتن دوباره قهرمان شد و فیروز پور مدال برنز را بر سینه زد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در وزن ۹۷ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد جوانان جهان در استونی، عباس فروتن پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر رحمان روسیدانمو از چین را مغلوب کرد.

وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل یاروسلاو اسلاویکوسکی از بلاروس با نتیجه ۱۳ بر ۲ پیروز شد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت.

فروتن در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۲ از سد فیض‌اله آکتورک از ترکیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار یونگر باستیدا پومارس از کوبا را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

فروتن با قدرت نمایی و قاطعانه بر سکوی نخست جهان ایستاد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم رقابت‌های جهانی کشتی آزاد جوانان در تالین استونی، محمدصادق فیروزپور در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر سیمون ووتکوفسکی از لهستان را از پیش رو برداشت.

وی در دور دوم مقابل سنجر دوسجانوف از قزاقستان با نتیجه ۶ بر یک پیروز شد. فیروزپور در دور بعد و در مرحله یک‌چهارم نهایی آرمان آندراسیان از ارمنستان را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت.

او در این مرحله مقابل واسیلی دیاکون از مولداوی در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۵ بر ۵ مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت. فیروزپور در دیدار رده‌بندی اشرف آشیروف از آذربایجان را با نتیجه ۵ بر ۴ از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.