کشتی گیران مازندرانی در رقابت های استونی چه کردند !؟

کشتی آزاد جوانان جهان در استونی برگزار شد و کشتی گیران جوان مازندرانی در این پیکارها به رقابت پرداختند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،کشتی آزاد جوانان جهان در استونی برگزار شد و کشتی گیران جوان مازندرانی در این پیکارها به رقابت پرداختند.

فیروزپور به ثانیه ها باخت؛ ادامه تلاش ها برای مدال برنز

در وزن ۷۰ کیلوگرم محمدصادق فیروزپور در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر سیمون ووتکوفسکی از لهستان را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم مقابل سنجر دوسجانوف از قزاقستان با نتیجه ۶ بر یک پیروز شد. فیروز پور در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی آرمان آندراسیان از ارمنستان را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل واسیلی دیاکون از مولداوی در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۵ بر ۵ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.
فیروز پور فردا برای کسب مدال برنز به روی تشک می آید.

 

فروتن دلاورانه فینالیست شد

کشتی گیر بابلی برای دبل مدال طلای جوانان جهان به استونی رفته و در شرف تصاحب نشان طلا ست.
عباس فروتن با پیروزی های خوب و عملکرد فنی ستودنی تنها مازنی از جمع ۴ ملی پوش است که به دیدار نهایی راه یافت.
در وزن ۹۷ کیلوگرم عباس فروتن پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر رحمان روسیدانمو از چین را مغلوب کرد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل یاروسلاو اسلاویکوسکی از بلاروس با نتیجه ۱۳ بر ۲ پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فروتن در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۲ از سد فیض اله آکتورک از ترکیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. حریف وی در این دیدار یونگر باستیدا پومارس از کوبا است.

 

وداع عجیب شیخ اعظمی

از عبداله شیخ اعظمی انتظار بیشتری می رفت اما کشتی گیر نوری در آوردگاه جهانی کشتی آزاد جوانان در تالین ۲۰۱۹ وداعی زودهنگام و عجیب داشت.

در وزن ۷۹ کیلوگرم عبداله شیخ اعظمی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۵ مغلوب فاتح بنفردجلاه از الجزایر شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، شیخ اعظمی از دور مسابقات کنار رفت.

شیخ اعظمی به دنبال درگذشت دو خواهر زاده خردسال خود در روزهای گذشته وضعیت روحی مناسبی نداشت.

 

حذف پرسته با فقط یک امتیاز

کشتی گیر وزن اولی و میاندورودی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های جوانان جهان با شکستی خفیف از گردونه مسابقات در تالین استونی حذف شد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم امیر پرسته در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر صفر برایدن تود از کانادا را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۸ بر ۷ مغلوب ادلان عسکراف از قزاقستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، پرسته حذف شد.