رحمان احمدی:مهندس درویش را فراموش نمی کنم/ تا منیت را نکشیم فوتبال نوشهر نفس نمی‌کشد !

در این پست، گفتگوی اختصاصی مازند اسپرت با رحمان احمدی تنها عقاب فوتبال مازندران و خالق حماسه پوسان ۲۰۱۴ را میخوانید .

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، رحمان متولد ۸ مرداد ۱۳۵۹ است و از محله خیرسر نوشهر فوتبالش را شروع کرد. در اول دبیرستان و قبل آن در پست فوروارد بازی می کرد. به گفته خودش در آن دوران گل های زیادی هم در پست مهاجم میزد. یکی از دوستان دوران دبیرستانش به او گفت که تیم شموشک تست گیری می کند و برویم شرکت کنیم.

رحمان می گوید؛ موقع تست گرفتن به دلم افتاد و پست دروازه بانی را انتخاب کردم که باعث شوکه شدن رفیقم شده بود. بعدها بعلت اینکه بازی با پای من خوب بود در گلری باعث موفقیتم شد.

رحمان احمدی از ابتدای فوتبالش گفت و بیان داشت : از جوانان تا امید ها و بزرگسالان برای شموشک بازی کردم، بهزاد رحیمی، آقای پناهی، محمود سورتچی، اصغر فیاضی، فرهمند جهاندار اولین مربیانی بودند که در شموشک با آنها کار کردم. در لیگ آزادگان وقتی جلوی سپاهان بازی کردم عاشق این تیم شدم و بهترین دوران ورزشی من در این تیم بود و چهار قهرمانی لیگ برتر و یک قهرمانی حذفی کشور در کارنامه دارم، اما شموشک و مهندس درویش را هیچ وقت فراموش نخواهم کرد و همیشه در ذهن من خواهند ماند.

وی ادامه داد: سال ۸۲ به سایپا رفتم و نزدیک به پنج سال در این تیم بودم، اول آقای تقوی مربی بنده بود و بعد علی دایی سرمربی و کاپیتان تیم بود که قهرمان لیگ برتر ایران شدیم. علی دایی در دنیا بینظیر است، او در کار با کسی شوخی ندارد اما بیرون مستطیل سبز بهترین رفیق بازیکنان خودش است، وی به مادیات فوتبال در عرصه مربیگری نیازی ندارد و عاشق فوتبال می باشد.

رحمان احمدی

احمدی در خصوص باشگاه سپاهان و راز موفقیت این باشگاه گفت و افزود: باشگاه سپاهان بحث مفصلی دارد که روزها در مورد آن می‌توان حرف زد، اما کارخانه فولاد مبارکه بخاطر حمایت مالی این تیم را از بحران اقتصادی نجات داده و حضور ۸ ساله محمدرضا ساکت بعنوان مدیرعامل تمامی زیرساخت ها برای این باشگاه مهیا شد و حمایت تماشاگران اصفهانی از این تیم قابل ستایش است، زیربنای سپاهان عالی و با برنامه ریزی درست شد، من را سپاهانی بدانید و با این تیم سه جام قهرمانی کسب کردم و خاطرات زیادی با انها دارم

این سنگربان مازندرانی از علت ترک زودهنگام پرسپولیس گفت و افزود : به درخواست علی دایی به این تیم آمدم و یک سال در این تیم حضور داشتم، پرسپولیس حاشیه های زیادی دارد و من حاشیه را دوست ندارم، علیرضا حقیقی دروازه‌بان وقت پرسپولیس که اصلا دوست ندارم در موردش حرف بزنم، تلاش زیادی داشت مرا وارد حاشیه کند و چون کلا ارامش برای من از اهمیت بالای برخوردار است مجدد به باشگاه سپاهان بازگشتم.

احمدی گریزی به بازی های ملی و خلق حماسه پوسان ۲۰۱۴ زد و گفت : با تیم ملی به بازی های دوستانه آفریقا رفتم و بعدها به تیم ملی که سه بازی حساس برای صعود داشت سنگربان اول تیم شدم که قطر را با یک گل شکست دادیم، لبنان را با چهار گل و به جهنم پوسان رفتیم، در داخل رختکن و زمین تمرین عکس سرمربی تیم کره را چسبانده بودند که بار فشار روانی را روی تیم زیاد کنند، واکنشی که در دفع توپ داشتم باعث شد تیم ملی مسافر جام جهانی شود که همیشه مردم هر جا مرا می‌بینید به بنده لطف دارند و متاسفانه غیر فنی در جام جهانی کنار گذاشته شدم، حتی وزیر ورزش اسبق ایران بعد بازی با قطر به نکونام کاپیتان تیم ملی زنگ زدند که از کیروش بخواهید رحمتی برگردد و در جام جهانی هم متاسفانه حق من بود بازی کنم، اما نیمکت نشین شدم، قصد ترک اردو را داشتم اما به درخواست خسرو حیدری با تیم ماندم اما دلم گرفت و هیچ وقت عوامل بیرونی که در این موضوع نقش داشتند را نمیبخشم.

وی در خصوص جو استادیوم ها و حضور لیدرها گفت و بیان داشت : لیدرها به سمت بازیکنان می‌روند و هستند کسانی که به آنها پول هم می‌دهند، تماشاگران نساجی بهترین تماشاگران فصل گذشته بودند که جز توهین به امیر قله نوعی هیچ مربی از آنها گلمند نبود، آنها فقط تیمشان را تشویق می‌کردند و من از کار آنها لذت بردم.

احمدی در پایان در پاسخ به این سوال که آیاد قصد مربیگری دارد یا خیر گفت : من قصد ادامه بازی فوتبال را نداشتم که به خواسته کیانوش رحمتی و محمد نصرتی به گل ریحان رفتم و به دلایلی از این تیم جدا شدم، از یک تیم لیگ برتری پیشنهاد دارم و احتمالا با آنها قرارداد میبندم، مربیگری تخصصی گلری را دوست دارم و حتما در این حرفه فعالیت خواهم کرد، مدرسه فوتبال خودم در نوشهر دایر است و نظارت مستقیم بر آن دارم و استعداد های خوب را به تیم های بزرگ کشور معرفی خواهم کرد.