رحمان؛ قهرمان زور آزمایی ایران و آمریکا روی تشک کشتی+ عکس

رحمان در مقابل حریف آمریکایی‌اش تمام تلاشش را کرد که ایران پیروز شود و به دنبال قهرمانی فردی نبود و جانانه جنگید و ۱۲ بر صفر حریف را شکست داد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،خبر و فیلم قهرمانی رحمان عموزاد‌خلیلی در مسابقات کشتی نوجوانان جهان  و پیروزی این نوجوان بهشهری در کمترین زمان و برد قاطع مقابل «استیو پولین» حریف آمریکایی بین مردم دست به دست شد و دل همه ایرانیان را شاد کرد و احساس غرور بر مردم چیره شد.

رحمان عموزاد خلیلی دانش‌آموز پایه دهم مدرسه آزادگان بهشهر در مسابقات کشتی نوجوانان جهان به میزبانی کشور بلغارستان رتبه نخست و مدال طلای این دوره از مسابقات را کسب کرد.

*کودکی که از خانواده کارگری جهانی شد

رحمان متولد سال ۸۱ است و در خانواده ۵ نفره دیده بر جهان گشود پدرش کارگر ساده و مادرش خانه‌دار است و چهار برادر و یک خواهر دارد و دو برادر دیگر رحمان نیز کشتی‌گیر هستند.

وی قهرمانی مسابقات نوجوانان آسیا و جهان در سال ۲۰۱۸ و قهرمانی مسابقات نوجوانان آسیا و جهان در سال ۲۰۱۹ را کسب کرد و قهرمانی در دو سال پی در پی را در کارنامه خود را دارد.

*حریف آمریکایی بیرون تشک برایم کری زیاد خواند

رحمان عموزاد خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس دیدارش با حریف آمریکایی را اینگونه روایت می‌کند؛ کشتی با آمریکا حساس بود و حریفم خیلی حرفه‌ای بود و همه حریف‌های قبل من را ۱۰ بر صفر برده بود.

حریف آمریکایی بیرون تشک برایم کری زیاد خواند، در زمان مسابقه دستم خون آمد به بیرون تشک رفتم بهش دست دادم اما به من دست نداد اما خدا کمک کرد و من زیر یک دقیقه امتیاز را گرفتم و شکستش دادم.

*ایرانی بودنم  را ثابت کردم

از اینکه حریف آمریکایی را بردم احساس خوبی دارم و ایرانی بودن خودم را ثابت کردم و پرچم ایران را در جهان بالا بردم.

رحمان درباره خواسته‌اش از مسؤولان و اینکه چه کسی از او حمایت کرده، می‌گوید؛ می‌خواهم که هوای کشتی‌گیران تیم ملی را داشته باشند، پشتیبان من در این سال‌ها خانواده‌ام بودند و بیشترین تاثیر را داشتند و برادر دوقلوی من که همه جا با هم تمرین کردیم و پشتیبان هم بودیم.

*رحمان از دو سالگی کشتی را شروع کرد

 رحمان عموزاد‌خلیلی  رئیس هیأت کشتی بهشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  اظهار کرد: رحمان به طور رسمی کشتی را از ۶ سالگی شروع کرد ولی در حقیقت به دلیل اینکه دایی‌های رحمان و خانواده‌اش همه کشتی‌گیر بودند می‌شود؛ گفت که کشتی را از دو سالگس شروع کرده است.

محمد تقی‌پور افزود: فرزاد عموزادخلیلی برادر بزرگ رحمان نیز نفر اول نوجوانان، جوانان و جوانان آسیا و عضو تیم بزرگسالان ایران در رده‌های مختلف است و برادر دوقلوی رحمان نیز کشتی‌گیر است و از زمان کودکی حریف روی فرش رحمان تا باشگاه بود.

رئیس هیأت کشتی که دایی رحمان نیز است،می‌گوید؛ رحمان پسر منظمی در ورزش است و درس و ورزش را در کنار هم دارد و در مجموع عالی است.

*به دنبال قهرمانی فردی نبود

رحمان در مقابل حریف آمریکایی‌اش و با توجه به شرایط سیاسی کشور ما با آمریکا تمام  تلاشش را کرد که ایران پیروز شود و به دنبال قهرمانی خود فردی نبود و جانانه جنگید و ۱۲ بر صفر حریف را شکست داد.

رحمان تمام توان کشتی‌گیر آمریکایی را گرفته بود و کشتی مانند جنگ و جبهه شکل گرفت و رحمان موشک ایران برابر آمریکا بود.

رئیس هیأت کشتی بهشهر در ادامه  با بیان اینکه خلیل‌شهر ۷۰ نفر کشتی‌گیر رسمی دارد که به طور مدام تمرین دارند که از این تعداد ۴ نفر ملی‌پوش هستند، گفت: خلیل‌شهر ۱۲ هزار نفر جمعیت شهری و ۶ هزار نفر جمعیت روستایی دارد و ما به دنبال استقلال هیأت کشتی و نمایندگی اداره ورزش و جوانان در خلیل شهر هستیم.

*رحمان تحمل ۶ کشتی در روز را دارد

حمیدرضا رضازاده مربی کشتی رحمان عموزاده‌خلیلی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از ۶ سالگی مربی رحمان و برادر دوقلویش بودم، رحمان در یک خانواده کارگری بزرگ شده است، رحمان برای دومین سال پیاپی قهرمان کشتی نوجوان شده است، امسال حریف رحمان از آمریکا بود و همیشه مسابقه ایران با آمریکا حس خوبی به ایرانیان می‌دهد.

رحمان روحیه جنگجویی در کشتی دارد و در شروع کار کشتی‌‌گیر آمریکایی به رحمان دست نداد احساس جنگجویانه‌اش مضاعف شد و تکنیک‌هایش را به نحو احسن اجرا کرد.

این کشتی‌گیر از نظر فنی خوب است و پشتکار خوبی دارد و هر روز تمرین می‌کند و یک نوجوان استثنایی از لحاظ فیزیکی است و تحمل ۶ بار کشتی در روز را دارد.

به گزارش فارس؛ مراسم استقبال از رحمان عموزادخلیلی دارنده دو مدال طلای جهانی نوجوانان جهان ۱۲ مرداد ساعت ۱۸ از ابتدای ورودی غربی بهشهر آغاز می‌شود.

گزارش: زینب علی‌نژادافراچالی