در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ساری چه گذشت !؟

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ساری با موضوع اوقات فراغت در سالن جلسات فرمانداری مرکز استان با حضور رضایی معاون استاندار و فرماندار ساری، محمدرضا ییلاقی اشرفی سرپرست معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان، مهدوی رئیس اداره ورزش و جوانان ساری و روسای ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان ساری برگزار شد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ساری با موضوع اوقات فراغت در سالن جلسات فرمانداری مرکز استان با حضور رضایی معاون استاندار و فرماندار ساری، محمدرضا ییلاقی اشرفی سرپرست معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان، مهدوی رئیس اداره ورزش و جوانان ساری و روسای ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان ساری برگزار شد.

رضایی : برنامه های اوقات فراغت جوانان، خروجی و پیام مناسب داشته باشد
فرماندار و رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ساری در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ازجمله سردار شهید علی ییلاقی نخستین فرمانده لشکر ۲۵ کربلا استان مازندران بر اهمیت مسئله اوقات فراغت جوانان تاکید کردند و افزودند دستگاه ها باید با جوانان حوزه خود نشست هایی را برگزار کنند و بر مبنای خواسته های تخصصی همان حوزه اوقات فراغت شان را برنامه ریزی کنند.
رضایی با اشاره باینکه باید با توجه به وضعیت موجود برنامه ریزی های حوزه جوانان را ساماندهی کنیم افزود؛ وقتی شهرستان ساری از بیشترین جمعیت جوانان سود می برد، استفاده از این ظرفیت مورد انتظار است و معتقدم باید برنامه های اوقات فراغت خروجی و پیام مناسب داشته باشد.
وی با تاکید بر بروز بودن مسئولان در امورات مختلف، این موضوع را برای ارتباط مناسب تر با قشر جوان ضروری دانست و افزود؛ صرفاً شنونده خوبی برای جوانان باشیم کمکی به برطرف شدن مشکلات و معضلات نخواهد کرد، بلکه باید علیرغم اینکه مسائل را بخوبی بشنویم، اجرا کننده خوبی برای طرح ها و برنامه ها باشیم.
ییلاقی : برنامه های اوقات فراغت مبتنی بر ذائقه جوانان تعریف شود
محمدرضا ییلاقی اشرفی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ساری گفت: در تصمیمات جدید، بازه سنی جوانان به ۱۸ تا ۳۵ سال تغییر یافت که بازه فعلی بیش از ۱۶۹ هزار نفر از جمعیت مرکز استان را شامل می شود که ظرفیت بسیار خوبی محسوب می شود.
وی که در جمع مسئولان و مدیران دستگاه های مختلف شهرستان ساری سخن می گفت افزود؛ هدف گذاری ها برای شهرستان ساری فعال کردن ۲۴ سمن است که تاکنون ۱۸ سمن ثبت شده داریم و ۶ سمن نیز در مراحل ثبت است.
سرپرست معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان با ارائه توضیحاتی درباره سامانه متمرکز ” مازند فراغت” از همه دستگاه ها خواست تا با ثبت برنامه ها و فعالیت های خود در این سامانه این امکان را برای جوانان فراهم آورند که به برنامه های ارائه شده در حوزه اوقات فراغت دستیابی داشته باشند.
ییلاقی اشرفی با اشاره باینکه ضروری است برنامه های اوقات فراغت مبتنی بر ذائقه جوانان تعریف شود اظهار داشت؛ برنامه های مختلفی در حوزه جوانان در حال تدوین و اجرا است که شاخص ترین آنان در هفته ازدواج تدارک دیده شد.
مهدوی : اوقات فراغت شمشیر دو لبه است
مختار مهدوی رئیس ورزش و جوانان و دبیر ستاد ساماندهی جوانان شهرستان ساری نیز در ابتدای این جلسه گفت : مهم ترین دغدغه جامعه بحث اوقات فراغت جوانان است و دستگاه ورزش و جوانان با توجه به ماموریت مهمی که در این زمینه دارد با همکاری همه نهادها و ادارات درگیر در بحث جوانان برنامه هایی را تدوین و اجرا نموده است.
مهدوی با اشاره به این نکته که مسئله اوقات فراغت جوانان شمشیر دولبه است تاکید کرد؛ اگر برنامه های خوبی و حساب شده ای در این زمینه طراحی و اجرا نشود می تواند نتایج عکس و نامطلوبی را بهمراه داشته باشد.