در جلسه ستاد المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در دستگاه ورزش مازندران چه گذشت!؟

با تشکیل جلسه ستاد المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ در اداره کل ورزش و جوانان و معرفی کمیته ها مختلف، سازماندهی این رویداد در استان ورزشی مازندران وارد فاز جدیدی شد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،با حضور عادل عالیشان، حسین دلیری و مریم فرج پور، معاونین این اداره کل و کارشناسان حوزه ورزش، جلسه ستاد المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در سالن جلسات شهید زرهون برگزار شد.

مسئولان حاضر در این جلسه با تاکید بر کار علمی و برنامه ریزی دقیق برای المپیک و پارالمپیک آینده اظهار داشتند؛ خروجی این جلسات باید به نحوی باشد که ورزشکاران ما با کمترین دغدغه در مسابقات پیش رو چه در کسب سهمیه و چه حضور در المپیک و پارالمپیک شرکت نمایند.
ارتباط مستمر با هیات های ورزشی، زمانبندی دقیق ، جلوگیری از موازی کاری و هدر رفت زمان و انرژی نیروهای متخصص و استفاده از ظرفیت پیشکسوتان و تجربیات گذشته، در این زمینه ازجمله موارد مطرح شده توسط معاونین اداره کل ورزش و جوانان مازندران در جلسه ستاد المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ بود.
همچنین با بررسی های صورت گرفته در معاونت توسعه امور ورزشی، کمیته های مختلف این رویداد نیز تشکیل و مسئولان کمیته ها نیز در این جلسه معرفی شدند.
در ادامه این جلسه، کارشناسان و نخبگان این حوزه نیز راهکارها و برنامه ریزی های مورد نیاز برای حضور هرچه موفق تر ورزشکاران مازندرانی در المپیک و پارالمپیک آینده را ارائه دادند و موضوعات و چالش های این مسیر به بحث و بررسی گذاشته شد.
گفتنی است؛ کاروان اعزامی ایران در المپیک گذشته(ریو) ۸ مدال کسب کرد که ورزشکاران استان مازندران سهم ۴۰ درصدی در این موفقیت ها داشتند.
در پارالمپیک ریو نیز ۲۴ مدال کسب کردیم که سهم استان مازندران ۸ مدال بوده است.
البته کاهش اوزان در رشته های کشتی و وزنه برداری و خداحافظی برخی از ورزشکاران دارای امید کسب مدال، نگرانی های را برای جامعه ورزش بوجود آورد اما جوانان ورزشکار مازندران هیچوقت قابل پیش بینی نیستند و همیشه کاروان مازندرانی ها در المپیک و پارالمپیک امیدوار و درخشان ظاهر شده است.