در دومین جلسه شورای اداری اداره کل ورزش و جوانان مازندران در سال ۹۸ چه گذشت !؟

دومین جلسه شورای اداری در حالی برگزار شد که این نشست تحت تاثیر معرفی سه معاون جدید اداره کل و در جهت تبیین سیاست های جدید معاونین توسعه امور ورزشی، ورزش همگانی و فرهنگی و جوانان قرار گرفت.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،جلسه شورای اداری ورزش و جوانان مازندران در سالن شهید زرهون این اداره و با حضور مدیرکل، معاونین، مسئولان ستادی و روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان های استان برگزار شد.

دومین جلسه شورای اداری در حالی برگزار شد که این نشست تحت تاثیر معرفی سه معاون جدید اداره کل و در جهت تبیین سیاست های جدید معاونین توسعه امور ورزشی، ورزش همگانی و فرهنگی و جوانان قرار گرفت.
مدیرکل ورزش و جوانان جوانان مازندران در این جلسه گفت : کارکردن در وضعیت فعلی اقتصادی با شرایط عادی تفاوت دارد و نیازمند تلاش بیشتر همه مدیران است و تکلیف داریم با توجه به اینکه توازن بودجه ای دولت بهم خورده است استراتژی های جدیدی برای پیشبرد امور ورزش و جوانان تعریف کنیم.
حسین زادگان در ادامه تابستان و آغاز فصل اوقات فراغت و مسافرت ها را یکی از مهم ترین زمان ها برای ارائه خدمات موثرتر همکاران ورزش و جوانان در همه شهرستان ها خصوصاً شهرستان های ساحلی دانست و گفت: از روسای ادارات شهرستانی توقع می رود با جدیت بیشتری به این مقوله وارد شوند و همزمان با برپایی جشنواره های تابستانی انتظار می رود فضای شهرها نیز تغییر کند.
وی تمرکز بروی المپیاد استعدادهای برتر ورزشی را یکی از مهم ترین کارهای ادارات ورزش و جوانان دانست و افزود؛ توجه به ورزش بانوان و ورزش همگانی از تاکیدات همیشگی مسئولان است که این انتظار را داریم که روسای ادارات شهرستان در این حوزه ها ورود جدی تری داشته باشند.
عالیشان : ستاد المپیاد استعدادهای ورزشی و المپیک در شهرستان ها تشکیل شود
عادل عالیشان سرپرست معاونت توسعه امور ورزشی نیز در این نشست اظهار داشت؛ در حوزه این معاونت برخی ماموریت ها مانند فعالیت های نجات غریق در سواحل استان، با توجه باینکه با جان انسان ها سروکار دارد بسیار حیاتی است و این مهم توجه ویژه ادارات در شهرستان های ساحلی را می طلبد.
وی با اشاره به تشکیل ستاد برگزاری المپیاد ورزشی استعدادهای برتر ابراز امیدواری کرد این ستادها در همه شهرستان ها تشکیل شود و باید این مسئله به هیات ها تکلیف شود که برای حضور در این مسابقات تیم اعزام کنند و از ورزشکاران مستعد نیز پشتیبانی لازم صورت گیرد.
عالیشان در ادامه افزود؛ با توجه به درپیش بودن المپیک ۲۰۲۰ و بازیهای آسیایی ۲۰۲۰، نیازمندیم که ستادهای این رویدادها نیز در شهرستان ها تشکیل و امورات مربوط به کسب سهمیه و … به طور جد پیگیری شود.
ییلاقی : سمن های جوانان بار ورزش نیستند یار ورزش اند
محمدرضا ییلاقی اشرفی سرپرست معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان نیز در جلسه شورای اداری گفت : همواره سئوالاتی در زمینه جدایی جوانان از بدنه ورزش در میان مردم و حتی مسئولان وجود دارد که با توجه با آخرین تحولات که در این مورد روی داد مشخص شد که قطعاً تا پایان دولت این امر محقق نخواهد شد.
وی با بیان اینکه به پویایی در مباحث مربوط به جوانان نیازمندیم افزود؛ نشست با سمن های جوان، شنیدن صحبت ها، نظرات و ابتکارات انان بسیار مهم و کمک کننده خواهد بود و معتقدیم مسائل جوانان نیز باید از طریق سمن ها پیگیری شود.
ییلاقی اشرفی در ادامه با تشریح سیاست های معاونت فرهنگی و جوانان در زمینه مسائل فرهنگی و فعالیت ها در مناسبت ها گفت : در بحث ازدواج جوانان وظایف ما در محدوده قبل و حین ازدواج تعریف می شود و ایجاد راهکارها برای تقویت و جذب کمک خیرین ازدواج در این مورد حائز اهمیت خواهد بود.
سرپرست معاونت فرهنگی و جوانان این اداره کل در جمع روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان و مسئولان ستادی ، تشکیل جلسات ستاد ساماندهی جوانان را یکی از تاکیدات مسئولان ارشد استان، ازجمله استاندار و شخص مدیرکل ورزش و جوانان دانست و افزود؛ حضور فرماندران نیز بعنوان رئیس ستاد ساماندهی جوانان هر شهرستان در این جلسه اهمیت زیادی دارد.
ییلاقی گفت: سمن ها و جوانان یار ورزش هستند نه بار ورزش و این مسئله در سیل اخیر در کشور خودمان و در برپایی رویدادهای بین المللی در سراسر دنیا ازجمله المپیک قابل رؤیت است که حضور سمن ها و جوانان در رویدادها و حتی حوادث تا چه اندازه تاثیرگذار است.
فرج پور: تکرار برنامه های ورزشی نیاز به ارتقای کیفی هم دارد
معاون بانوان اداره کل ورزش و جوانان مازندران نیز در این نشست بر اجرای طرح هایی مانند ؛ پارک گام (ورزش بهمراه خانواده) – طرح محله محور – طرح اوقات فراغت کارکنان – طرح ۳۰ دققیه ورزش برای بانوان و … تاکید کرد و گفت: در کنار تکرار برنامه های ورزشی ، نیازمند ارتقای کیفی آن نیز هستیم.
فرج پور در ادامه افزود؛ از مسئولان ورزش بانوان در شهرستان ها کمال تشکر را دارم و امیدوارم در جهت حمایت از ورزشکاران بانوی المپیکی و پارالمپیکی، آسیایی و… تلاش های خود را بکار بندند.
دلیری : وضعیت بیماری ها نشان می دهد که نیازمند توسعه ورزش همگانی هستیم
سرپرست معاونت ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان نیز در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سال ۱۳۹۸ اظهار داشت؛ نگاهی به آمارهای علوم پزشکی در خصوص وضعیت بیماری های غیرواگیر مانند دیابت، چربی خون، چاقی و … نشان می دهد که در خصوص ورزش همگانی وظیفه سنگینی بر دوش ماست و باید برنامه ریزی ها را در جهت بسط و همگانی کردن ورزش در جامعه سوق دهیم.
حسین دلیری با اعلام اینکه شاهد نگرش جدید در سطح وزارتخانه و ادارات کل در مقوله توسعه ورزش همگانی هستیم افزود؛ باید نسبت به برگزاری نشست های تخصصی با هیات های ورزشی ذیربط در شهرستان ها اقدام نمائیم و در مسیر سیاست های نوین وزارت ورزش و جوانان در جهت توسعه ورزش همگانی در همه شهرها و روستاهای کشور گام برداریم.
دلیری در پایان استفاده از ظرفیت فرماندران و تاکید براجرای طرح هایی مانند طرح تابستانه را در جهت ترویج ورزش همگانی در میان خانواده ها را در این جهت موثر دانست.
لازم به ذکر است؛ نمایندگان روسای ادارات شهرستان ها نیز در قالب چهار کارگر وه، به بیان مشکلات و درخواست های خود از مدیران ستادی در زمینه های مختلف پرداختند.