انتقاد رییس هیات نجات غریق غرب مازندران از پرداخت نشدن حقوق ناجیان

رییس هیات نجات غریق غرب مازندران از پرداخت نشدن بموقع حقوق ناجیان غریق در این مناطق انتقاد کرد و خواستار توجه ویژه مسوولان شد. به گزارش مازند اسپرت ؛ حجت الله کیمیایی راد میزان حقوق تعیین شده ماهیانه هر ناجی غریق در شهرهای ساحلی غرب مازندران را حدود ۸۶۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: […]

02رییس هیات نجات غریق غرب مازندران از پرداخت نشدن بموقع حقوق ناجیان غریق در این مناطق انتقاد کرد و خواستار توجه ویژه مسوولان شد.

به گزارش مازند اسپرت ؛ حجت الله کیمیایی راد میزان حقوق تعیین شده ماهیانه هر ناجی غریق در شهرهای ساحلی غرب مازندران را حدود ۸۶۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با این که حدود دو ماه از آغاز فصل شنا می گذرد تنها حدود ۴۰۰ هزار تومان به هریک از ناجیان غریق در این مناطق پرداخت شده است.

فصل شنا در آب های ساحلی دریای خزر از ابتدای خرداد ماه آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه ناجیان غریق درآمدی جز فعالیت در این زمینه ندارند ، افزود : این ناجیان مسوولیت سنگینی را برای نجات جان هموطنان از غرق شدگی در دریا بر عهده دارند از این رو نباید این گونه مورد بی مهری قرار گیرند.

رییس هیات نجات غریق غرب مازندران همچنین با ارائه عملکرد ناجیان غریق، شمار نجات یافتگان از غرق شدگی را از ابتدای فصل شنای امسال در آب های ساحلی این منطقه ۴۵۰ تن اعلام کرد.

وی گفت : متاسفانه امسال تا کنون ۱۱ نفر در مناطق ممنوعه آب های ساحلی غرب مازندران غرق شدند.

کیمیایی راد افزود : بیشتر این افراد به علت آشنا نبودن به فنون شنا و طوفانی بودن دریا در خارج از طرح های سالمسازی غرق شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود پنج نفر بیشتر بوده است.

وی استقبال بیشتر مسافران برای استفاده از دریا نسبت به سال گذشته را علت مهم افزایش شمارغرق شدگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته معرفی کرد.

در حال حاضر در محدوده ساحلی ۱۴۰ کیلومتری غرب مازندران ۳۱۵ ناجی غریق فعالیت دارند که از این تعداد ۱۹۴ نفر در نقاط کور و شنا ممنوع مستقر هستند و بقیه در طرح های سالمسازی دریا فعالیت می کنند.

۴۷ تن از این ناجیان غریق زن هستند.

امسال در ۱۵ نقطه از سواحل شهرهای غرب مازندران طرح سالمسازی دریا اجرا شد .