در مرحله سوم گرندپریکس۲۰۱۵ / یعقوبی انتقام گرفت و راهی مرحله نیمه نهایی شد

نخستین روز رقابت های گرندپریکس ۲۰۱۵  با مبارزه اوزان ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم مردان و ۶۷- کیلوگرم زنان در حال برگزاری است. به گزارش مازند اسپرت ، سومین و آخرین مرحله مسابقات گرندپریکس در سال ۲۰۱۵، از صبح امروز (جمعه) با حضور ۲۲۷ تکواندوکار مطرح و برجسته جهان از ۵۶ کشور و با قضاوت ۵۰ […]

yaghooobiiنخستین روز رقابت های گرندپریکس ۲۰۱۵  با مبارزه اوزان ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم مردان و ۶۷- کیلوگرم زنان در حال برگزاری است.

به گزارش مازند اسپرت ، سومین و آخرین مرحله مسابقات گرندپریکس در سال ۲۰۱۵، از صبح امروز (جمعه) با حضور ۲۲۷ تکواندوکار مطرح و برجسته جهان از ۵۶ کشور و با قضاوت ۵۰ داور بین المللی در شهر “منچستر” انگلیس آغاز شده است و به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت.

در نخستین روز این پیکارها،ابوالفضل یعقوبی نماینده مازندرانی در وزن ۶۸- کیلوگرم در گام اول باید مقابل حریف انگلیسی از سهمیه آزاد کشور میزبان مبارزه خود را پیگیری می کرد که توانست در یک رقابت بی نظیر ۱۲ بر یک این حریف را از پیش رو برداشت،  یعقوبی در گام بعدی از سد دیگر نماینده کشور میزبان “مارتین استامپر”  ( دارنده مدال نقره قهرمانی جهان ۲۰۱۳ و نفر هشتم رنکینگ المپیکیمی ) با نتیجه ستودنی ۱۶-۶ گذشت.

تکواندوکار مازندرانی تجربه بازی با این حریف را در مرحله دوم گرندپریکس ترکیه داشته و ۶-۴ او را شکست داد و بار دیگر توانست داغ برد را بر دل این نماینده بگذارد.

نماینده شایسته کشورمان برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی مقابل “جواد اچاب” از بلژیک مبارزه کرد دارنده  مدال طلای جهان در سال ۲۰۱۵  و هم اکنون نفر اول رنکینگ المپیکی و جهان را ۵ بر ۴ شکست داد و انتقام شکست خود در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ برابر این بازیکن را گرفت و راهی مرحله نیمه نهایی شد و مدال برنز خود را با این برد هیجانی و دیدنی قطعی کرد.

نتایج دیگر نمایندگان کشور در این دیدار:

*** وزن ۸۰+ کیلوگرم مردان:

سجاد مردانی ۷ – “مارتین سیو” از آرژانتین یک

سجاد مردانی ۹ – “کارلو مولفتا” از ایتالیا ۲

….

امید عمیدی ۴ – “والکر وودزیچ” از آلمان ۲

 امید عمیدی ۱۳ – “ماهاما چو” از انگلیس ۸

* امید عمیدی برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی باید با “رادیک ایساو” از آذربایجان (قهرمان جهان در سال ۲۰۱۵ و قهرمان بازیهای اروپایی ۲۰۱۵) رقابت کند.

 *** وزن ۶۸- کیلوگرم مردان:

بهنام اسبقی ۱۰ – “توماس افوزنیکو” از استرالیا ۲

بهنام اسبقی ۶ – “هون کیم” از کره جنوبی ۱۱

* تکواندوکار کره ای مدال نقره مسابقات جهانی در سال ۲۰۱۳ و مدال طلای مسابقات گرندپریکس روسیه ۲۰۱۵ را در کارنامه داشت.

* حذف نماینده ایران.

شکرانه ایزدی صفر – “نور تاتار” از ترکیه ۸

* نماینده ترکیه نایب قهرمانی المپیک لندن و مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ را در کارنامه داشت. تکواندوکار ترکیه ای در مسابقات گرندپریکس ترکیه ۲۰۱۵ نیز به مدال برنز دست یافت.

* ایزدی از دور رقابت ها کنار رفت.