کاهش تقریبی ۲۴ درصدی مغروقین مازندران افتخاری بزرگ است

کریمیان رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان مازندران اعلام کرد: از ابتدای مسئولیت بنده در نجات غریق استان با چهارصد تلفات جانی شروع به کار کردم.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،برگزیدگان نجات غریق مازندران پس از ۱۲۴ روز طاقت فرسا از طرح دریا و به دنبال رقم خوردن بهترین آمار استان از حیث نجات یافته گان در تمامی دوران خود به سفر زیارتی و سیاحتی از سوی هیات استان رفتند تا خستگی ها را بزدایند.

در این سفر معنوی که با برگزاری یک نشست صمیمی با حضور ایلخان نوری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی و گزارش کار و همچنین تقدیر از برترین ها به انجام رسید، منجیان سلحشور مازنی مورد تفقد قرار گرفتند.

‍ رئیس فدراسیون نجات غریق در این نشست :
کاهش تقریبی ۲۴ درصدی مغروقین مازندران را موجب افتخاری بزرگ دانست و گفت که کریمیان نیروی عاشق و میدانی است.

ایلخان نوری رئیس فدراسیون نجات غریق که به اتفاق کریمیان رئیس هیات نجات غریق مازندران و معاونت قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی با منجیان نمونه و بسیجی مازندران در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفتگو می کرد تاکید داشت: این آمار مرهون تلاش بی وقفه ناجیان است و امیدواریم روزی برسد دیگر در هیچ جایی از دریا و سواحل ایران حتی سدها و رودخانه ها مغروق نداشته باشیم.

نوری با سپاس از زحمات رئیس هیات نجات غریق مازندران گفت: کریمیان نیروی عاشق و میدانی است و دغدغه وی در خصوص بیمه منجیان دغدغه همه ماست، بر همین اساس از سوی فدراسیون با تشکیل کمیته حقوقی و حضور وکلای مجرب و همچنین چند نفر از روسا پیگیر بحث بیمه ناجیان و غواصان هستیم و انشالله در خصوص ساماندهی و توانمندسازی غواصان و پوشش بیمه ای آنان اخبار خوبی را اعلام می کنیم.

وی در خاتمه از تعامل همه نهادها، ارگانها و دستگاه‌ها با هیات نجات غریق استان سپاسگزاری کرد.

قبل از صحبت های رئیس فدراسیون نجات غریق نقی کریمیان به طور خلاصه با پخش کلیپ کوتاهی عملکرد هیات نجات غریق مازندران را به اطلاع رساند.
وی گفت: آمار غریق استان از زمانی که آغاز به کار کردم به همت ناجیان عزیز، از ۴۰۰ تن به ۴۷ تن رسید.

سکاندار نجات غریق استان همچنین افزود: سال گذشته ۲۲ درصد کاهش داشته ایم و امسال ۲۴ درصد. با توجه به جمعیت ثابت و ساکن مازندران مازندران که سه میلیون و دویست هزار نفر ایت و جمعیت شناور استان که ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر میهمان می باشد، این حضور مردان بی ادعا بود که خوشبختانه آمار دقیق به طور چشمگیری کاهش یافت.

وی تصریح کرد: آماری از هیات داریم که ۱۹۵۰ نفر ناجیان غریق مازندران داریم که از این تعداد
۹۳۰ نفر در ۳۷۶ نقطه حادثه خیز بالغ بر ۵۰۰ نفر در ۹۷ طرح در قالب قایقران، جت ران، بخش خصوصی و نیروی داوطلب و… داشتیم.

کریمیان ضمن تشکر از حمایت های استاندار ، معاونت سیاسی استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان گفت تعامل خوبی با ارگانهای مرتبط چون جمعیت هلال احمر، دریابانی و نیروی انتظامی داشتیم و تمامی کمیته ها و بازرسین هیات به همراه منجیان غریق پای کار بودند و حتی در تایم بعد از اذان مغرب که فعالیت ناجیان خلاف مقررات است ولی تا پاسی از شب در برخی شهرهای حساس همچون بابلسر، محمودآباد، نور نوشهر و فریدونکنار و… به حالت آماده باش بودند. در طول فعالیت ۶ نفر از ناجیان دچار حادثه شدند که برخی حتی منجر به مرگ هم می شد که نشان از متعهد بودن این عزیزان بوده و بنده بعنوان رئیس هیات نجات غریق بر خود واجب میدانم قدردان زحماتشان باشم و در خصوص بیمه غواصان و ناجیان تمام تلاشم را میکنم تا آسایش آنها را فراهم نمایم.

در خاتمه این مراسم از ناجیان زحمتکش مازندران تجلیل بعمل امد و هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

همچنین ایلخان نوری به همراه کریمیان و ناجیان مازنی در حرم رضوی حاضر شدند و در دسته جات منظمی به عزاداری و سینه زنی پرداختند.