بهروان : بانوان شایسته توجه بیشتر هستند / قاسمی طوسی : یک زن نیاز به حمایت دارد

در دفتر دکتر قاسمی طوسی مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران با حضور سرکار خانم فرجی، مهندس بهروان و سایر اعضای هیات از نسترن مقیمی تقدیر شد .

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،صبح امروز یکشنبه ۲۵ شهریور در دفتر دکتر قاسمی طوسی مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران و با حضور سرکار خانم فرجی، مهندس بهروان رئیس هیات فوتبال مازندران، بوداغی و خلردی نواب رئیسان هیات، رسولی دبیر و رضی مدیر روابط عمومی، از نسترن مقیمی بازیکن افتخار آفرین تیم ملی که در سال ۱۳۹۷ بانوی موفق فوتسال استان در کشور بود تقدیر شد .

غلامرضا بهروان رئیس هیات فوتبال استان مازندران در این جلسه ضمن اشاره به این موضوع که باید به ورزش بانوان توجه شود، اظهار داشت: نیمی از جمعیت ما بانوان هستند و باید نگاه مردسالارانه را از بین برد و به بانوان نیز بیشتر توجه کرد، چون بانوان شایسته توجه بیشتر هستند.

بهروان ضمن تقدیر از زحمات و پیگیری های استاندار مازندران در بازسازی استادیوم شهید وطنی قائمشهر و سایر امورات ورزش و فوتبال مازندران در بخشی دیگر از صحبت هایش بیان کرد : هم در بخش تقویمی و قانون گذاری باید نگاه ویژه ای به بانوان ورزشکار شود. نگاه قانون گذاران، نگاه مرد سالارانه است اما باید وضعیتی ایجاد شود که بانوان شایستگی های خودشان را نشان دهند.

رئیس هیات فوتبال استان مازندران با بیان اینکه باید فضاهای ورزشی مخصوص بانوان به آنها اختصاص داده شود، افزود : همت بیشتری نیاز است تا فضاهای بیشتری برای بانوان ایجاد شود .

وی ادامه داد: باید شرایط را مهیا کنیم چون بانوان در تنگنا هستند اما آنها استعداد فراوانی دارند .

این مسئول بانوان را کم توقع ترین قشر ورزشکاران خطاب کرد و بیان داشت: آنها تمام هنر خودشان را عرضه می کنند ولی حمایت لازم نمی شوند.

وی ادامه داد: در چند سال  اخیر که اندکی توجه به ورزش بانوان ما شده، چند بار قهرمانی در آسیا و رقابت های مختلف کسب شده است.

بهروان با اشاره به اینکه توقع داریم توجه بیشتری به بانوان شود، افزود :ما در بخش بانوان در تمام قسمت ها فعال هستیم و از تمام بانوان استان برای پیشرفت استفاده می کنیم. بازیکنان ملی پوش زیادی داریم و در لیگ های کشور نیز تیم های فعال و موفقی داریم.
رئیس هیات فوتبال مازندران اظهار کرد: اگر بستر فراهم شود استعدادهای ما در استان های دیگر بازی نخواهند کرد و در شهر و استان خودشان فعالیت خواهند کرد.خواسته ما این است که فضا بیشتری برای بانوان فراهم شود.

بهروان در پایان صحبت هایش با اعلام اینکه مطالبات ورزشی های از ما بیش از داشته های ماست،گفت : ورزش های اجتماعی به یک فضای خاصی نیاز دارد و نیازمند بودجه ای مناسب است و به ورزش بانوان بخصوص ورزش فوتبال باید کمک ویژه شود .

دکتر قاسمی طوسی مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران در این نشست اظهار داشت: وقتی زنان قهرمان در میادین ورزشی مدال کسب می کنند علاوه بر افتخار ملی به غرور و حس افتخاری دست پیدا می کنند که می تواند آثار ارزشمند اجتماعی نیز برای آنها بدنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه یک زن نیاز به حمایت دارد، افزود : ما مطالبات ورزش بانوان مازندران را به خانم ابتکار نیز خواهم رساند‌‌ و پیگیر امورات بانوان ورزشکار خواهیم شد.

وی ضمن حمایت از حضور بانوان در استادیوم ها، اظهار داشت: عرصه باید برای کسانی که هنجار شکن هستند بسته شود.

این مسئول ضمن تقدیر از موفقیت های کسب شده توسط نسترن مقیمی اظهار داشت: در عرصه های مختلف و مخصوصا آسیایی با حضور بانوان توانسته ایم موفقیتهای فرامرزی هم داشته باشیم و برای نمونه حجاب اسلامی و پوشش مطلوبی را به دیگران معرفی و دیگران را وادار کرده ایم تا به باورهای مذهبی و پوشش ما احترام بگذارند.

قاسمی طوسی ادامه داد : وقتی جامعه با آسیب های متعددی مانند مشکلات روحی، افسردگی، کم تحرکی در میان دختران و زنان روبروست باید از فرصت ورزش برای حل این مسائل استفاده کنیم.

نسترن مقیمی نیز در این نشست از مشکلات و دغدغه های خودش گفت و اظهار داشت: این دعوت ها و تقدیر ها باعث دلگرمی ما ورزشکاران می شود.
وی ادامه داد: عدم امنیت شغلی مشکل بزرگ ماست که خواستار حمایت شما و شخص استاندار هستم.

وی بیان کرد : حدود ۲ _ ۳ سال دیگه دوران بازیکنی ما تمام می شود ولی هیچ امنیت شغلی ای ندارم.

گفتنیست؛ دکتر قاسمی طوسی مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران به خواسته نسترن مقیمی واکنش مثبت نشان دادند و قول پیگیری و انجام این موضوع را دادند. ضمنا در پایان این نشست از سوی هیات فوتبال استان مازندران در دفتر دکتر قاسمی طوسی مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران تجلیل بعمل آمد.