حضور بانوان مازندرانی پس از مدت‌ها در سطح اول فوتبال کشور/سپیدار قائم‌شهر لیگ برتری شد

تیم فوتبال بانوان سپیدار قائم‌شهر با کسب عنوان دومی مسابقات لیگ دسته یک فوتبال زنان باشگاه‌های کشورسهمیه حضور در لیگ برتر فوتبال زنان کشور را کسب کرد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،امسال فوتبال برای قائم‌شهری‌ها رنگ و بوی تازه‌ای گرفته و بعد از مدت‌ها خوشی به این شهر رو کرده است، بعد از صعودهای تیم‌های فوتبال آقایان، این بار بانوان قائم‌شهری هم درخشیدند.

بعد از مدت ها که استان مازندران در فوتبال بانوان نماینده‌ای نداشت، یک تیم قائم‌شهری این سهمیه را برای فوتبال بانوان کسب کرد.

تیم سپیدار قائم‌شهر در پایان مرحله نهایی مسابقات لیگ دسته یک فوتبال زنان که در شهرکرد برگزار شد، با دو برد برابر تیم‌های ملی‌‌پوشان شهرکرد و جندی‌شاپور دزفول و قبول شکست برابر ملوان بندرانزلی در مجموع با ۶ امتیاز به‌عنوان تیم دوم راهی لیگ برتر فوتبال بانوان شد تا بانوان مازندرانی فصل آینده در لیگ برتر صاحب نماینده باشند.

مرحله نهایی این مسابقات عصر شنبه با حضور چهار تیم ملوان بندرانزلی، جندی شاپور دزفول و ملی‌پوشان در شهرکرد برگزار شد و تیم‌های ملوان بندرانزلی و سپیدار قائم‌شهر به‌عنوان تیم‌های اول و دوم جواز حضور در مسابقات فصل آینده لیگ برتر فوتبال زنان باشگاه‌های ایران را کسب کردند.

سارا آذری سرمربی قائم‌شهری تیم فوتبال بانوان سپیدار قائم‌شهر که با هدایت این تیم در لیگ دسته یک بانوان جواز حضور در لیگ برتر فوتبال زنان ایران را کسب کرد، در گفت‌وگو با فارس، در خصوص این صعود اظهار کرد: خوشحالم که توانستیم یک اتفاق خوب را برای فوتبال مازندران رقم بزنیم، کاری سخت را پیشِ رو داشتیم اما با یاری پروردگار و همت مجموعه‌ای که در کنار هم جمع شدیم، توانستیم با موفقیت این مسیر را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود، خلاء یک تیم فوتبال به‌عنوان نماینده استان در سطح کشور حس می‌شد، به‌دلیل اینکه خودم در بطن کار فوتبال در رده‌های پایه هستم، این کمبود باعث ناخوشایندی بود، شرایط هم به‌گونه‌ای‌ست که نمی‌شود، نظاره‌گر بود تا چه اتفاقی خواهد افتاد، بنابراین تصمیم گرفتیم که آستین را بالا زده و شروع به کار کنیم و پروردگار را شاکر هستم که اتفاق خوبی رقم زده شد.

سرمربی تیم فوتبال بانوان سپیدار قائم‌شهر ادامه داد: خوشبختانه در استانی رشد یافتیم و زندگی می‌کنیم که سرشار از استعدادهای بالقوه است، این ظرفیت بالا نیاز به یک محرک دارد تا بتواند بالفعل شود.

آذری ضمن تمجید از استعدادهای فوتبال در بانوان اظهار کرد: مازندران در رده‌های مختلف سنی و تیم‌های ملی نمایندگانی بیشمار دارد و جزو استان‌هایی هستیم که هر بار تعداد زیادی بازیکن به اردوهای مختلف ملی معرفی می‌کنیم و بازیکنان زیادی از مازندران در تیم‌های معتبر در لیگ برتر فوتبال شاغل هستند که این نویدبخشِ روزهای خوب است که بتوانیم یک قطب فوتبال کشور شویم.

وی مشکلات مالی را اصلی‌ترین ضعف فوتبال دانست و گفت: حقیقت امر تیم‌داری کاری بس دشوار است و نیاز به حمایت‌های همه‌جانبه دارد و یک‌دست صدا ندارد، اگر بخواهیم به‌صورت اصولی و حرفه‌ای کار کنیم، نیاز داریم تا حمایت‌های زیادی را در کنار خود داشته باشیم، بحث اسپانسر مالی یکی از بزرگ‌ترین معضلات تیم‌ها در استان مازندران است.

سرمربی تیم فوتبال بانوان سپیدار قائم‌شهر ادامه داد: مسؤولان بزرگوار تدبیری بیندیشند تا ارگان‌ها و شرکت‌های خصوصی راغب شوند برای حمایت بخش ورزش و به‌خصوص فوتبال، امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

آذری با اشاره به این که سال فوتبالی قائم‌شهر تکمیل شده است، بیان کرد: باعث خرسندی‌ست در شهری هستیم که بانوان آن از آقایان جا نمانده‌اند، حضور تیم نساجی در لیگ برتر چنان انگیزه آفرید که استانی را به وجد آورد، تلاش ما هم در بخش بانوان این است که بتوانیم با شایستگی در لیگ برتر حضور داشته باشیم.

وی ضمن تشکر از مسؤولان ورزشی قائم‌شهر اظهار کرد: رئیس اداره ورزش و جوانان و رئیس هیأت فوتبال استان و شهرستان سهم به‌سزایی در حمایت ما داشتند.

سرمربی تیم فوتبال بانوان سپیدار قائم‌شهر خاطرنشان کرد: کار اصلی ما از این لحظه شروع شده و باید با یک برنامه‌ریزی صحیح و اصولی گام برداریم، الویت کار بحث مالی و اسپانسر است که امیدواریم بتوانیم حامیان خوبی داشته باشیم.

آذری که به تازگی در جریان مسابقات لیگ یک فوتبال غم از دست دادن پدر خود را تجربه کرد در پایان صحبت‌هایش گفت: جا دارد از سرکار خانم زینتی که در لیگ یک از همه نظر ما را مورد لطف قرار دادند، تشکر کنم که زحمات و پیگیری‌های ایشان در این زمینه نقش مهمی داشت، تشکر می‌کنم از تمام عزیزانی که حمایت کردند، از سرکار خانم بوداغی که همواره پشتیبان هستند و در انتها این موفقیت را تقدیم می‌کنم به روح پدر عزیزم.

به گزارش مازنداسپرت، فصل جدید مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان ایران از مهرماه آغاز می‌شود.