در نکوهش اتفاقات دیدار با بندرگز:«نه» به فحاشی در رقابت‌های ورزشی

حواشی تلخ در حین و انتهای بازی روی سکوهای ورزشگاه ساحلی داراب و در شبی که شهریار ساری موفق به شکست حریف خود شد، این تیم را برآن داشت تا در مقام پاسخ برآمده و بیانیه ای را صادر کند که بدین مضمون است:

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،حواشی تلخ در حین و انتهای بازی روی سکوهای ورزشگاه ساحلی داراب و در شبی که شهریار ساری موفق به شکست حریف خود شد، این تیم را برآن داشت تا در مقام پاسخ برآمده و بیانیه ای را صادر کند که بدین مضمون است:

نشاط و سلامتی لازمه یک جامعه پویا و سالم است.
اجرای رقابت سالم ورزشی در همه رشته‌ها از اصول مهمی است که لازم است از سوی بازیکنان، تماشاچی، داور و مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

اخلاق مداری رکن مهمی است که در یک رقابت سالم باید به آن توجه شود زیرا هر ماراتنی برای مشارکت کننده‌ها برد و باختی را به همراه دارد در حالیکه نتایج نهایی آن برای رقبا برد برد خواهد بود زیرا سبب نشاط و پویایی فرد و یا تیم می‌شود.

مسابقات اخیری که در زمین ساحلی مجموعه ورزش داراب بین دو تیم شهریار ساری و ملوان بندرگز برگزار شد با مغلوب شدن تیم ملوان بندرگز مواجه شد اما تیم مغلوب این باخت را برنتابید و طبق معمول برای فرار از باخت فضای سالم ورزشی را به حاشیه کشاند و با درگیری و فحاشی روح تمام هواردان را کسل کرد.

ایجاد درگیری از سوی تیم حریف نه تنها در حین و پایان مسابقه از ابهت تیم شهریار ساری کم نکرد بلکه بعد از بازی همچنان شاهد هستیم که مالک باشگاه ملوان بندرگز که همان عضو شورای شهر این شهر نیزمی‌باشد در فضای مجازی دست به تهدیدات زیادی علیه تیم شهریار زد که این اقدام در شان جامعه ورزشی نیست بلکه دور از ادب است.

با احترامی که برای همه تماشاچیان و هوادران دو تیم قائل هستیم که وقت خود را چند ساعتی صرف دیدار این مسابقه کردند ضمن عذرخواهی عارض هستیم که اعلام کنیم خودمان راضی به این فضای غیر اخلاقی نبودیم و نخواهیم بود اینکه دو تن از تماشاگرنما با نداشتن حالت طبیعی در آستانه باخت تیم مقابل فضای رقابت سالم را به اغتشاش بکشانند دور از شان  جامعه ورزشی است .

آنچه لازم است در این بیانیه مطرح شود اینکه، در سه سال اخیر تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز در رقابت با شهریارساری چیزی جز باخت متوالی نصیبش نشد و در تمام رقابت‌ها زمین، ورزشگاه، داور و تماشاچی را بهانه قرار می‌داد تا با متشنج کردن مسابقه از باخت فرار کند هرچند تیم شهریار به این نامهربانی‌های تیم حریف عادت کرده است.

لازم است یادآور شویم که تیم ملوان بندرگز در این فصل از رقابت‌ها ۵۰ درصد بازی‌ها را به تیم حریف واگذار کرد که این نیازمند بازنگری در بخش فنی است نه اینکه با الفاظ رکیک و توهین به نوامیس بازیکنان، داور و تماشاچیان و مسئولان امر خود را توجیه کند و مستحق برد بداند.

در خاتمه بر خود فرض می‌دانیم از تمامی عوامل دو تیم که تا انتهای بازی همراه ما بودند قدردانی و از مردم و هوادران محترم که کامشان با برخی حاشیه سازی‌ها از سوی تماشاگرنماها تلخ شده است عذرخواهی کنیم باشد که با رعایت چارچوب قوانین ورزشی که فدراسیون متبوع ابلاغ کرده است قدم به عرصه رقابت بگذاریم و برای همیشه به فحاشی در رقابت‌های ورزشی «نه» بگوییم.