از سکوت خبری بابلی ها و آملی ها تا خاموشی چراغ شموشک در نوشهر !

مکان ورزشی میدان جنگ و جای قُلدر بازی نیست، برخی از باشگاه‌های ما نمادین اسم فرهنگی را یدک می‌کشند و اصلاً مشخص نیست.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،استان مازندران پر از استعداد است و در جای جای این خطه سرسبز پدیده‌های فراوانی ظهور می‌کنند، اما در طول این چند ساله تیم‌های ریشه‌داری که در بین مردم محبوبیت کسب کنند؛ زیاد نبودند.

شاید شموشک در نوشهر، نساجی در قائم‌شهر، شهروند در ساری و کاله در آمل و همچنین خونه به خونه تازه تاسیس در بابل محبوب‌ترین‌ها در جمع باشگاه‌های ورزشی باشند که در این گزارش قصد داریم در این گزارش اتفاقاتی که در این چند روزه برای این تیم‌های محبوب افتاده را قرار دهیم.

نساجی
ببرهای مازندرانی بعد از خرید سینک، شیری، اعلایی، لک، دیو سالار، آشوری، مجیدی، فرجی، آبشک و میزازاد و تمدید قرارداد با ستاره‌های فصل گذشته خودش، حالا راهی کشور ترکیه شده تا اردوی پیش فصل لیگ برتر را در این کشور پشت سر بگذارد.

اما حاشیه دیگر نساجی در این هفته این بود که بخشی از سهم الشرکه باشگاه نساجی به شرکت هواپیمایی وارش انتقال یافت تا یک ساروی سهامدار این باشگاه شود.

کاله آمل :
کاله‌ای‌ها این روزها چراغ خاموش کار می‌کنند و هنوز خبر مهمی از این باشگاه محبوب به بیرون درز پیدا نکرده است.

این تیم یارگیری آن‌چنانی نکرده است و گویا قرار است نفرات فصل قبل را حفظ کنند و با همان ترکیب سال گذشته پا به مسابقات بگذارند.

در حال حاضر اولویت نخست کاله‌ای‌ها ساخت سالن ورزشی‌ای است که اگر ساخته شود آبروی ورزش مازندران و حتی ایران را در این رشته حفظ خواهد کرد،  از قرار معلوم هدایت کاله‌ای‌ها باز هم بر عهده عطایی با تجربه خواهد بود.

خونه به خونه:

این روزها از باشگاه خونه به خونه هیچ صدایی بلند نمی‌شود، موضوع خرید امتیاز لیگ برتری هم عملاً منتفی است و این تیم سخت درگیر رأی کمیته انضباطی است و همچنان امیدوار است که رأی به نفع این تیم صادر شود.

یکی از مدیران این باشگاه ابراز امیدواری کرد که رأی به نفع خونه به خونه اعلام می‌شود ولی بعید است این تیم جای نساجی به لیگ برتر برود. گویا اگر خونه به خونه حقش را از فوتبال نگیرد قصد تیم داری ندارد و باید مسؤولان ورزش مازندران برای حفظ چنین سرمایه‌ای کوشا باشند و نگذارند این سرمایه بزرگ از ورزش زده شود !

شهروند ساری:

این تیم محبوب ساروی‌ها هم که چند هفته پیش بمب تبلیغاتی خوبی را به صدا درآورده بود، مجدد با همان کادر خانوادگی و همیشگی استارت زد و تقریباً با همان ترکیب و نفرات فصل گذشته تمریناتش را شروع کرد و هیچ‌کسی را به مجموعه خودش راه نداد تا این فصل هم هواداران همان شهروند تکراری را ببینند، اما نکته جالب‌توجه برگزاری اردوی پیش فصل بود.

شهروندی‌ها به انتقاد ما گوش دادند و بالاخره سنت‌شکنی کردند و اردوی پیش از فصل و چند دیدار دوستانه ترتیب دادند.

شموشک نوشهر:
از زنده شدن نام شموشک هم فعلاً خبری نیست و تنها چیزی که هم‌اکنون از شموشک باقی‌مانده همان بازیکنانی هستند که از این تیم به گروه‌های دیگر رسیده‌اند و رشد پیدا کردند، البته نوشهری‌ها و هواداران متعصب شموشک هم با راه‌اندازی گروه‌ها و کمپین‌های مربوط به شموشک تا حدودی از فراموشی نام شموشک جلوگیری کرده‌اند؛ اما شانسی که نوشهری‌ها آوردند این است که مدیرکل ورزش و جوانان مازندران سخت پیگیر احیای شموشک است و در حال حاضر منتظر بازسازی ورزشگاه است.