جایگاه و عملکرد هیئت‌های ورزشی مازندران در هفته ای که گذشت !؟

در شرایط کنونی نگاه گذرا و کوتاه بر عملکرد هیئت‌های مختلف ورزشی مازندران داریم در حال حاضر هیئت‌های تکواندو، بومی محلی، کاراته، کوهنوردی، تیراندازی فاقد رئیس هستند و به‌صورت سرپرستی اداره می‌شوند و اما هیئت به هیئت را هفته نامه تخصصی ورزشی توپ پُر تحلیل کرد که در ادامه می خوانید :

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،بدون شک مدیریت و تلاش اعضای هیئت‌های ورزشی می‌تواند در شکوفایی استعدادها و موفقیت قهرمانان توسعه ورزش و دفاع از حق‌وحقوق ارتقاء جایگاه مربیان و داوران مفید باشد و همه هیئت‌ها باید طرح و برنامه تقویم مرتب منظم که قابل‌اجرا باشد.اما در شرایط کنونی نگاه گذرا و کوتاه بر عملکرد هیئت‌های مختلف ورزشی مازندران داریم در حال حاضر هیئت‌های تکواندو، بومی محلی، کاراته، کوهنوردی، تیراندازی فاقد رئیس هستند و به‌صورت سرپرستی اداره می‌شوند و اما هیئت به هیئت را هفته نامه تخصصی ورزشی توپ پُر تحلیل کرد که در ادامه می خوانید :

کشتی:

سرآمد همه هیئت‌های ورزشی کل کشور بار سنگین تغذیه نفرات تیم ملی و کسب افتخارات میادین بین‌المللی، آسیایی، جهانی و المپیک بر دوش مازندرانی‌ها می‌باشد اما مهم‌ترین مشکلات کنونی کشتی این دیار عدم اعتبارات مالی که مانع از برگزاری انواع مسابقات لیگ‌های داخلی در مقاطع سنی نونهالان و نوجوانان و جوانان و بزرگ‌سالان شده است کل اعتبارات هیئت کشتی استان حتی جوابگوی هزینه سوخت اتوبوس برای اعزام به مسابقات کشوری هم نمی‌باشد چه برسد به سایر هزینه‌ها یکی دیگر از تهدیدهای این رشته بحث استفاده از مواد نیروزا اختلاف‌نظر در معرفی مربیان مازندرانی برای تیم ملی است که در اکثریت موارد فدراسیون بدون نظرخواهی از هیئت باب سلایق خودش رفاقت رانت مربیان با فدراسیون عدم دفاع مربیان ملی مازندرانی از جایگاه حق‌وحقوق قهرمانان زمانی که مربیانی از مازندران در کادر فنی یا شورای فنی یا مدیریت فنی انتخاب می‌شوند از حق‌وحقوق قهرمانان مازندرانی دفاع نمی‌کنند چون می‌خواهند ژست عدالت‌خواهی به خود بگیرند.

والیبال با مدیریت سید میلاد تقوی عملکرد خوبی دارد از هیئت‌های نمونه کشور تیم‌های خوبی در لیگ برتر و لیگ یک دارد البته در مرکز استان والیبال نابودشده است اما در شرق و غرب استان فعالیت‌های عالی برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری حکایت از احوال عالی این رشته ناکامی عمران و موفقیت کاله حکایت از رکود  و موفقیت والیبال ساری و آمل دارد.

فوتبال با مهندس غلامرضا بهروان در برگزاری انواع لیگ‌ها زیرساخت حضور تیم‌های مازندران در کلیه لیگ‌های نونهالان و نوجوانان و جوانان کشور صاحب طرح و برنامه تقویم داخلی خوبی هستند اما عدم وجود استادیوم استاندارد فوتبال عدم وجود اسپانسر مالی در فوتبال مهم‌ترین مشکلات این دیار است. اگرچه یک تیم در لیگ برتر داریم اما به‌اندازه ۷ تیم در لیگ برتر نفرات شاخص در سایر تیم‌ها داریم ؛ بهروان مدیر ملی برای فوتبال این دیار است باید به دنبال ایجاد فضای وحدت و رفاقت بین بابل و قائم‌شهر باشیم شرایط ملی‌پوشان مازندرانی در تیم‌های پایه نیز خوب می‌باشد.

کاراته : استعفای رئیس هیئت شوک بزرگی به این رشته بود و ازنظر ترکیب مدال مازندرانی‌ها در سطح کشور جایگاه خوبی دارند باید دید در آینده چه کسانی می‌توانند ناجی هیئت باشند .

در وزنه‌برداری از موفق‌ترین هیئت‌های کشور هستیم اما آسیب‌دیدگی بهادر مولایی و حذف براری از تیم ملی بزرگ‌سالان- عدم صید مدال خوش‌رنگ طلا توسط بهداد سلیمی حکایت از ناخوش بودن حال احوال ستارگان بزرگ وزنه‌برداری مازندران می‌باشد اما در نوجوانان و جوانان عالی هستیم فدراسیون کماکان نگاه خوبی به وزنه‌برداری مازندران ندارد.

در دوومیدانی همچون همیشه تک ستارگان خوبی داریم اما در این استان دریغ از یک پیست دوومیدانی استاندارد و قهرمانان مازندرانی برای انجام تمرینات خانه‌به‌دوش هستند قول بازسازی پیست دوومیدانی شهید متقی را داده بودند که دروغ گفتند در این استان استعدادهای عالی وجود دارد اما امکانات و اعتبارات مناسبی در اختیار نیست.

در تنیس روی میز برادران عالمیان بزرگ‌ترین سرمایه تیم ملی هستند در مقاطع سنی پایه نیز عملکرد قابل قبولی داریم.

در ووشو از گذشته درخشان این رشته فاصله‌داریم اما کارهای زیربنایی و زیرساختی خوبی انجام‌شده است و به آینده می‌توانیم امیدوار باشیم.

در تیراندازی بازهم جابجایی مصلحت مدیران بر این بود بخشی شهردار فریدون‌کنار جایگزین اکبر رجبی با مدیریت بیش از ۲۵ ساله در هیئت شود. مازندرانی‌ها در هدف‌های پروازی خوب هستند ملی‌پوش هم دارند در زنان رستمیان و جهان دار خوب هستند و همه نگاه‌ها به انتخابات آینده ریاست هیئت می‌باشد.

در کبدی عباد دلیری رئیس هیئت سرمربی استان مربی تیم ملی عملکرد خوبی دارد مازندرانی‌ها مدعی اصلی این رشته هستند و عملکرد عالی دارند آینده خوبی برای کبدی باید پیش‌بینی کرد.

در هندبال شکیبافر هر آنچه که در توان داشته انجام داده اما باید قبول کرد راه زیادی تا رسیدن به اهداف موردنظر دارد اما در لیگ‌های کشوری تیمی نداریم هرچند حسن صفری کمک‌های خوبی در حوزه مالی داشته است.

در تکواندو سرنوشت نفجم همچون رجبی و سلطانی در تیراندازی و کاراته است در انتخابات ریاست هیئت ، یاران نفجم مهندس خوبی برای عدم برگزاری مناسب انتخابات در دستور کار داشتند در تکواندو وضعیت بودجه مالی عالی است اما در لیگ برتر و قهرمانی باشگاه‌های آسیا ناموفق بودیم نفجم و نوروزی درگذشته خدمات زیادی را متحمل شدند هرچند با عدم انتخاب نفجم در شورای شهر قدرت او در تکواندو نیز کم شد و اقبال عمومی در تکواندوی مازندران عالی و از مربیان و داوران و پیشکسوتان و کارشناسان خوبی برخورد است.

در ورزش پهلوانی عملکرد خوب و تحولات خوبی در ساماندهی هیئت ورزش‌های باستانی و کشتی پهلوانی شاهد هستیم.

در شنا عملکرد واقعاً ضعیف است باید نسبت به ایجاد تحولات اساسی در ساختار مدیریتی فکری اساسی شود در نجات‌غریق هم وضعیت خوبی را شاهد هستیم و این هیئت برای همه فصول طرح و برنامه دارد کاهش قربانیان دریا خود نمونه‌ای از عملکرد موفق هیئت استان و البته شهرستان ساری دارد.

در ژیمناستیک کمتر کسی باور می‌کرد شاهد موفقیت و کارهای زیربنایی شده در زیرساخت‌های این رشته باشیم دراین‌ارتباط نباید از زحمات استاد سبحانی به‌سادگی گذشت و باید از وجود اساتیدی همچون اسکوئی نیز بهتر بهره برد.

در شطرنج کارهای خوبی صورت گرفته و میزبانی از مسابقات مختلف و ظهور پدیده‌های جدید در مقاطع سنی پایه موردتوجه بوده است.

در بدمینتون با مهدی امیر فخریان انقلابی در این رشته بپا شد و عملکرد خوبی را شاهد بودیم برگزاری مسابقات مرتب و منظم و میزبانی از اردوها و مسابقات کشوری حائز اهمیت بوده است.

در اسکواش بهمن صفری تا حدودی توانست عملکرد خوبی از خود برجای بگذارد و در اسکیت نیز شاهد فعالیت‌های خوبی بوده‌ایم.

در پرورش اندام ضمن قدردانی از زحمات درویش متولی، عباسی باید نظارت عالیه بر همه اماکن ورزشی داشته باشد این استان از قطب‌های ممتاز پرورش اندام کشور است و ستارگان بزرگی در جهان ورزش داریم و تنها باید در حوزه پاک‌سازی فضاهای ورزشی این رشته از هرگونه دوپینگ و استفاده از مواد نیروزای غیرمجاز ، اقدامات جدی‌تری صورت بگیرد.

در بسکتبال از روزهای گذشته درخشان فاصله‌داریم و فاقد تیم‌های مناسبی در لیگ‌ها هستیم چندین سال است که رکود بر این رشته حاکم است و احیای بسکتبال کاری سخت اما شدنی است.

بوکس فقر امکانات و عدم وجود مسابقات مرتب و منظم را احساس می‌کند با طرح و برنامه مناسب می‌توانیم به آینده این رشته امیدوار باشیم استعدادهای عالی دارند و بارها ستارگان زیادی تحویل تیم ملی دادند.

در تیرکمان از موفق‌ترین هیئت‌های ورزشی هستیم و مدیریت خوبی بر این هیئت وجود دارد.

در رشته‌های رزمی و سه‌گانه وضعیت خوبی را تجربه می‌کنیم اما می‌توانیم کارنامه بهتری را رقم بزنیم.

در جودو روزهای خوبی را با مجتبی قدمی تجربه می‌کنیم . جودوی غرب استان عملکرد چشمگیری داشته و سایر شهرهای استان هم عملکرد رو به رشدی داشته که نوید روزهای خوبی را در آینده می‌دهد.

و سرانجام اینکه در حال حاضر هیئت‌های تکواندو- کاراته- تیراندازی – بومی محلی- کوهنوردی به‌صورت سرپرستی اداره می‌شود که باید فکری اساسی شود که نسبت به ساماندهی آن‌ها اقدام شود.

هیئت‌های هاکی- ووشو- هندبال- شنا- ژیمناستیک – دوومیدانی- اسکیت – تنیس روی میز و سایر رشته‌ها باید فعالیت‌های خود را منسجم‌تر پیگیری کنند و اکثر هیئت‌های در رشته‌های فاقد طرح و برنامه و تقویم مناسب هستند که انشا الله در آینده نقد بیشتری بر وضعیت هیئت‌های ورزشی مازندران خواهیم داشت