تکواندو خوش زرق و برق مازندران در رقابتهای آسیایی/۷ تکواندوکار ۷ مدال

پرونده ۷ تکواندوکار مازندران در رقابتهای آسیایی ۲۰۱۸ هوشمینه با ۷ مدال رنگین بسته شد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،امروز سومین و آخرین روز از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ آخرین مدال کاروان مازنی ها توسط زهرا پوراسماعیل کسب شد تا ۴ مدال از کیوروگی در مجموع ۷ مدال رنگین طلا، نقره و برنز را بدست آوریم رکوردی دیدنی که در کلکسیون مدال آوریهای تکواندو مازندران ثبت شد.

این رقابتها که از ۳ خرداد به مدت ۵ روز در شهر هوشمینه با پاراتکواندو آغاز شد ما احمد نریمانی را داشتیم که زنگ طلا را به صدا در آورد و در پومسه با هدایت آریانفر و رحمت نظری ۲ طلای دیگر بدست آمد.
در کیوروگی که بهترین های دنیا و رنکینگ داران جهان شرکت کرده بودند و سطح فنی مسابقات قابل قیاس نبود بازیها با کیورگی مردان ادامه یافت، اولین مدال نقره با فرزان عاشورزاده بود و برای دومین روز ۲ مدال از سروش احمدی و احمد محمدی به ترتیب نقره و برنز بدست آمد، اما امروز در آخرین روز پیکارها تنها بانو اعزامی به رقابتهای آسیا به شیاپ جانگ رفت، زهرا پوراسماعیل قرعه سختی را پیش رویش داشت اما اولین مدال رده سنی جوانان و بزرگسالان را به رنگ برنزی تجربه کرد.

این بانو بابلی و هفتمین نماینده مازنی ها در نخستین گام «دلوا ریزکی» از هندوستان را ۲۱ بر ۱۰ شکست داد

در ادامه به مصاف «شوئین ژنگ» چینی قهرمان بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶، مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۷، برنز قهرمانی آسیا ۲۰۱۶ رفت این غول چینی را ۶ بر ۵ از پیش رو برداشت تا سد مدال خود را بشکند.

زهرا در نیمه‌نهایی با «پان گائو» دیگر نماینده چین مبارزه کرد و نتیجه را ۱۲ بر ۷ واگذار کرد و به مدال برنز رسید.

تا مازندران با ۳ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز در آسیا به کار خود پایان دهد.